Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Organizational

In a number of countries the future actuary is educated more or less exclusively at a university, and/or actuarial organizations are more loosely knit organizations compared to the Anglo-Saxon way.

A fair number of the IAA member associations are comparatively small and many of them are NNEs. On top of the language problem, the small associations have the problem of resources.

The limited resources explains why the small associations cannot participate so extensively in the IAA work as they might have wanted to, but must concentrate only on issues or committees etc., that are of higher importance to them. Sometimes a better understanding from the “big brothers” towards the small ones would also be helpful.

Some of these concerns correspond to issues raised in research into similar EIB contexts and it is hoped that the second stage of this research project will enable the further investigation of such cultural issues.

With regard to ‘organisational’ issues, reference was made to differences in the professional background of actuaries educated in the UK and elsewhere, with the comment that ‘In a number of countries the future actuary is educated more or less exclusively at a university, and/or actuarial organizations are more loosely knit organizations compared to the Anglo-Saxon way’.

A second issue related to the difference between large and small member associations and the relative lack of resources and therefore limited participation of members from smaller organisations, many of whom are non-native speakers of English.

This question of the relative isolation of smaller associations or subsidiaries, particularly if predominantly populated by non-native speakers of the organisational lingua franca has been documented elsewhere. For instance, Charles and Marschan-Piekkari’s (2002) study of horizontal communication in the Finnish-based multinational Kone elevators found that communication between the Finnish headquarters and Spanish subsidiaries was restricted because of limited language skills.

The significance of the language barrier is highlighted particularly with regard to oral communication. Also, while the value of the diversity of GCAE members is recognised, the difficulty of having a wide range of linguistic competence is also acknowledged.

Extract from GCAE internal report – ‘Language barrier’ Reasons why Non-Native English Speakers do not Play a More Active Part in the IAA


Читайте також:

  1. Exercise 4. Have a look «it the organizational chart of the company.
  2. ORGANIZATIONAL STRUCTURE




Переглядів: 364

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Extract from GCAE internal report – cultural and organisational factors. Reasons why Non-Native English Speakers do not Play a More Active Part in the IAA | Language Barrier

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.