Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The role of the learner

As Vinagre (2008) explains, the learner also has to adjust to a new role in the learning process. S/he must take on new responsibilities, often working without any supervision whatsoever. Classes will become much more learner-centered, with learners’ time and effort devoted to authentic reading and writing tasks related to authentic communication with (native speaker) partners. For the first time, learners of a language can now communicate inexpensively and quickly with other learners or speakers of the target language all over the world. They have access to an unprecedented amount of authentic target-language information, as well as possibilities to publish and distribute their own multimedia information for an international audience.

Having and manipulating language data in multiple media provides learners with the raw material they can use to re-create the language for themselves, using their own organizing schemes. Activities will encourage students to explore and be creators of language rather than passive recipients of it furthering the idea of the learner as an active participant in learning.

 

Interaction between teacher and students

The teacher is no longer the only source of information about the language, nor is s/he the sole provider of texts and exposure to target language materials. S/he will need to apply (new found) skills to guiding learners through the labyrinths and excesses of the information society to a principled approach to learning which can be appropriated by learners to help them on the path to self-determined acquisition of language skills and knowledge. The most successful teacher in an ICT rich environment is a good learner (Roblyer, 2003)

The learner is no longer regarded as a receptacle into which the teacher pours wisdom and knowledge, but as an agent of change, reacting and interacting with the mass of materials that s/he encounters. The classroom situation begins to reflect that encountered in modern companies, which have adopted flat, non-hierarchical structures where maximum benefit for all is to be reaped by pooling knowledge and resources in informal exchanges.

 


Читайте також:

  1. Lingua Franca Conversation as Learner Language Interaction
  2. Teachers and learners
  3. What is the role of the learner and what is the task s/he faces?




Переглядів: 458

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The new role of the teacher | New media and the culture of learning

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.