Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Взаємозв'язок положень Бюджетного кодексу України з положеннями Конституції України, законів України та інших нормативних актів


 

 


Згідно зі ст. 95 Консппуцд України бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними іромадами. У процесі такого розподілу суспільного багатства між громадянами та територіальними громадами і виникають специфічні міжбюджетні відносини

Стаття 140 Конституції України затвердила право територіальної громади — жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селищя та міста — самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України, створюючи місцев самоврядування

Частина 1. Міжбюджетні відносини - відносини МІЖ, державою, Автономною Республікою Крим та територіальними громадами щодо забезпечення відповідних бюджетів фінансовими ресурсами, необхідними для виконання функцій, передбачених Конституцією України та законами України.

Частина 2. Метою регулювання міжбюджетних відносин є забезпечення відповідності повноважень на здійснення видатків, закріплених законодавчими актами за бюджетами, та фінансових ресурсів, які мають забезпечувати виконання цих повноважень.

Ст. 81 Бюджетного кодексу України


Стаття 142 Конституції України встановлює, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме й нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Територіальні громади сіл, селищ і міст можуть об'єднувати на договорних засадах об'єкти комунальної власності, а також кошти бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідні органи і служби. Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування Частина 1. Міжбюджетні відносини - відносини між державою, Автономною Республікою Крим та територіальними громадами щодо забезпечення відповідних бюджетів фінансовими ресурсами, необхідними для виконання функцій, передбачених Конституцією України та законами України. Частина 2. Метою регулювання міжбюджетних відносин є забезпечення відповідності повноважень на здійснення видатків, закріплених законодавчими актами за бюджетами, та фінансових ресурсів, які мають забезпечувати виконання цих повноважень. Ст. 81 Бюджетного кодексу України
У Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» деталізуються повноваження та функції, покладені на органи місцевого самоврядування Частина 1. Видатки бюджетів поділяються на: Пункт 1) видатки на забезпечення конституційного ладу, державної цілісності та суверенітету, незалежного судочинства, а також інші передбачені цим Кодексом видатки, які не можуть бути передані на виконання Автономній Республіці Крим та місцевому самоврядуванню; Пункт 2) видатки, які визначаються функціями держави і можуть бути передані на виконання Автономній Республіці Крим та місцевому самоврядуванню з метою забезпечення найбільш ефективного їх виконання на основі принципу субсидіарності; Пункт 3) видатки на реалізацію прав та обов'язків Автономної Республіки Крим та місцевого самоврядування, які мають місцевий характер і визначені законами України. Ст. 82 Бюджетного кодексу України Частина 1. Видатки, визначені пунктом 1 частини першої статті 82 цього Кодексу, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України. Частина 2. Видатки, визначені пунктами 2 і 3 частини першої статті 82 цього Кодексу, здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів, у тому числі трансфертів з Державного бюджету України. Ст. 83 Бюджетного кодексу України
Згідно зі статтею 119 Конституції України частина повноважень та функцій держави (та видатків на їх виконання) передається місцевим державним адміністраціям на відповідній території
Стаття 143 Конституції України надає органам місцевого самоврядування окремі повноваження органів виконавчої влади. Держава фінансує здійснення цих повноважень у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об'єкти державної власності
У статтях 25—38 та 42—44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтях 13, 14 та 17—29 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» деталізуються повноваження та функції держави, які згідно з законодавством України передаються на виконання органам Автономної Республіки Крим та місцевого самоврядування та називаються делегованими державними повноваженнями
Згідно зчастиною 7 статті 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» видатки місцевих бюджетів поділяються на дві частини: а) видатки, пов'язані з виконанням делегованих законом повноважень органів виконавчої влади; б) видатки, пов'язані з виконанням власних повноважень місцевого самоврядування
Статтею 116 Конституції України визначено, що виконання Державного бюджету України забезпечує Кабінет Міністрів України Частина 1. Відповідні органи державної влади забезпечують здійснення видатків, визначених пунктом 1 частини першої статті 82 цього Кодексу. Частина 2. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад, сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) забезпечують здійснення видатків, визначених пунктами 2 і 3 частини першої статті 82 цього Кодексу. Ст. 84 Бюджетного кодексу України
Статтею 138 Конституції України визначено, що виконання бюджету Автономної Республіки Крим належить до відання Автономної Республіки Крим

 

Статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить забезпечення виконання відповідного бюджету Частина 1. Відповідні органи державної влади забезпечують здійснення видатків, визначених пунктом 1 частини першої статті 82 цього Кодексу. Частина 2. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад, сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) забезпечують здійснення видатків, визначених пунктами 2 і 3 частини першої статті 82 цього Кодексу. Ст. 84 Бюджетного кодексу України
Виконання обласного та районного бюджетів згідно зі статтею 119 Конституції України та статтею 18 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» виконання обласного та районного бюджетів забезпечують відповідні місцеві державні адміністрації
Статті 25—38 та 42—44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 13, 14 та 17—19 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» встановлюють вцди повноважень, функцій та відповідних видатків, які дозволено передавати з одного рівня влади іншому Частина 1. Держава може передати Раді міністрів Автономної Республіки Крим чи органам місцевого самоврядування право на здійснення видатків лише за умови відповідної передачі фінансових ресурсів у вигляді закріплених за відповідними бюджетами загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) або їх частки, а також трансфертів з Державного бюджету України. Частина 2. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад, сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) зобов 'язані забезпечити здійснення видатків, визначених пунктами 2 і 3 частини першої статті 82 цього Кодексу, з відповідних місцевих бюджетів з додержанням розподілу цих видатків між бюджетами, визначеного статтями 88-91 цього Кодексу та законом про Державний бюджет України. Забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату. Ст. 85 Бюджетного кодексу України

 

Відповідно до статті 133 Конституції України міста Київ та Севастополь мають спеціальний статус, який визначається законами України. У зв'язку з наявністю особливостей юридичного статусу цих міст з їх бюджетів здійснюються видатки всіх трьох видів Частина 1. Розмежування видів видатків, визначених пунктами 2 і 3 статті 82 цього Кодексу, між місцевими бюджетами здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання гарантованих послуг та наближення їх до безпосередньо споживача. Відповідно до цих критеріїв види видатків поділяються на такі групи: Пункт 1) перша група — видатки на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів, які забезпечують необхідне першочергове надання гарантованих послуг і які розташовані найближче до споживачів; Пункт 2) друга група — видатки на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів, які забезпечують надання основних гарантованих послуг для всіх громадян України; Пункт 3) третя група — видатки на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів, які забезпечують гарантовані послуги для окремих категорій громадян, або реалізацію програм, потреба в яких існує в усіх регіонах України. Частина 5. 3 бюджетів міст Києва та Севастополя здійснюються видатки всіх трьох груп. Ст.. 86 Бюджетного кодексу України
Згідно зчастиною 7 статті 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» видатки місцевих бюджетів поділяються на дві частини: а) видатки, пов'язані з виконанням делегованих законом повноважень органів виконавчої влади; б) видатки, пов'язані з виконанням власних повноважень місцевого самоврядування Стаття 89. Видатки, що здійснюються з районних бюджетів та бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та враховуються при визначенні обсягу між бюджетних трансфертів. Стаття 90. Видатки, що здійснюються з бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів і враховуються при визначенні обсягу між бюджетних трансфертів. Бюджетний кодекс України
Відповідно до пунктів 4, 5 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися та погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) належить до видатків місцевих бюджетів, що не враховується при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів Частина 1. До видатків місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на: Пункт 4) відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) Ст. 91 Бюджетного кодексу України
Відповідно до статей 140 і 143 Конституції України та статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування мають право об'єднуватися або укладати угоди з метою проведення спільних програм, реалізації спільних проектів на договірних засадах у рамках виконання власних повноважень Частина 3. Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень Верховно.ї Ради Автономної Республіки Крим, відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору. Усі договори про передачу коштів між місцевими бюджетами згідно з такими рішеннями укладаються до 1 жовтня року, що передує плановому. Ст. 92 Бюджетного кодексу України

 

Ст. 94 Бюджетного кодексу України




Переглядів: 531

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Яким чином визначаються фінансові нормативи бюджетної забезпеченості? | Завдання 2.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.