Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 149

Відповідно до ст. 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гаранту­ються свобода пересування, вільний вибір місця проживан­ня, право вільно залишати територію України,за винятком обмежень, які встановлюються законом. Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися

и Україну.

Дана свобода сформульована з урахуванням існування її внутрішнього (свобода пересування кожного територією Украї­ни; свобода вільного вибору місця проживання) та зовнішнього (свобода залишати територію України, а для громадян України — свобода повернення в Україну) аспектів.

Свобода пересування як конституційно-правовий інститут пройшла довгий еволюційний шлях історичного розвитку, за­знаючи періодів заборони і дозволу, видозмінюючись залежно від політико-правового та соціального рівня розвитку суспіль­них відносин. Проте лише у другій половині XX ст. свобода пе­ресування стала невід'ємним правом людини, загальновизнаним принципом міжнародного права та набула закріплення в доку­ментах універсального та регіонального характеру. Свобода пе­ресування знайшла своє місце в конституціях і законах багатьох держав світу (ФРН, Італія, Японія, Іспанія, Канада тощо)1.

Для тоталітарних та авторитарних держав властиве обме­ження даної свободи з метою мінімізації можливості опору або непокори владі.

Важливе значення для реалізації цього права в Україні ма-іо Рішення Конституційного Суду України від 14.11.2001 р. № 15-рп/20012, відповідно до якого дозвільний порядок вибору особою місця проживання (тобто інститут прописки) було ви­знано неконституційним.

1 Динько О. Ф. Зміст і гарантії забезпечення реалізації свободи пересу­ нення людини та громадянина в Україні: Автореф. дис.... канд. юрид. наук / К НУ імені Тараса Шевченка. - К., 2003. - С 3, 12.

2 Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним Поданням 48 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення підпункту 1 п. 4 Положення про пас­ портну службу органів внутрішніх справ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (справа щодо прописки) від 14.11.2001 р. № 15-рп/2001 // ()(|ііційний вісник України. — 2003. — № 28. — Ст. 1379.




Переглядів: 301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Глава V | Глава V

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.