МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 185нові. Перші, у свою чергу, включають судові та позасудові гарантії1. Найбільш ефективним інститутом судового захисту прав людини у сучасній демократичній державі і суспільстві є конституційне правосуддя2. Відповідно до Закону України «Про Конституційний Суд України» передбачено особливості провадженняу справах, що стосуються захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні. Підставами для порушення питання про відкриття провадження у справі щодо відповідності норм чинного законодавства принципам і нормам Конституції України стосовно прав Та свобод людини і громадянинає: 1) наявність спірних питань щодо конституційності прийнятих і оприлюднених у встановленому порядку законів, інших правових актів; 2) виникнення спірних питань щодо конституційності правових актів, виявлених у процесі загального судочинства; 3) виникнення спірних питань щодо конституційності прані тих актів, виявлених органами виконавчої влади в процесі їх .іастосування та Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини у процесі його діяльності. У разі виникнення у процесі загального судочинства спору щодо конституційності норми закону, яка застосовується судом, провадження у справі зупиняється. За таких умов відкривається конституційне провадження у справі, і справа розглядається Конституційним Судом України Невідкладно. Предметом конституційного провадження у справах щодо конституційності норм законів, якими суперечливо регулю-ВТЬСЯ порядок реалізації конституційних прав та свобод людини і громадянина,є вирішення спірних питань конституційності норм двох чи більше законів або актів міжнародного права, Визнаних обов'язковими на території України, що встановлюють 1 Шукліна Н. Г. Конституційно-правове регулювання прав і свобод лю дини і громадянина в Україні (проблеми теорії і практики): Монографія. — І. І Ц'нтр навчальної літератури, 2005. — С. 332—339. 2 Колесова Н. С. Зазнач, праця. — С. 410.
Глава V різний порядок реалізації одних і тих самих конституційних прав та свобод, чим суттєво обмежуються можливості їх використання. У рішенні Конституційного Суду України визначається, норми якого закону є конституційними, а якого — неконституційними і нечинними. Суб'єктами права на конституційне подання у зазначених справах є Президент України, не менш як сорок п'ять народних депутатів України, Верховний Суд України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Верховна Рада Автономної Республіки Крим. Підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів Україниє практична необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації положень Конституції України та законів України. Підставою для конституційного звернення щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів Україниє наявність неоднозначного застосування положень Конституції України або законів України судами України, іншими органами державної влади, якщо суб'єкт права на конституційне звернення вважає, що це може призвести або призвело до порушення його конституційних прав і свобод. У резолютивній частині висновку Конституційного Суду України офіційно тлумачаться положення Конституції України та законів України, щодо яких було подано конституційне подання чи конституційне звернення. У разі якщо при тлумаченні Закону України (його окремих положень) було встановлено наявність ознак його невідповідності Конституції України, Конституційний Суд України у цьому ж провадженні вирішує питання щодо неконституційності цього Закону. Згідно з ч. 4 ст. 55 Конституції України кожен має право після використання всіх національних засобів правового захисту звертатися за захистом своїх прав ісвобод до відповідних міжнародних судових установ чи до органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна. Розрізняють універсальний та регіональний міжнародний захист прав людини. Універсальний захист здійснюється в межах ООН та її спеціалізованих установ, а регіональний — в ме- Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 187 жах міжамериканської, європейської та африканської систем. Європейська система вважається найбільш досконалою; заснована вона на підставі Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод1. Органом, який розглядає скарги, відповідно до згаданої Європейської конвенції, є Європейський суд з прав людини. Протягом часу свого існування суд постановив понад 500 рішень, пов'язаних з порушенням прав і свобод в європейських державах. Судовий процес торкнувся практично всіх прав та свобод, передбачених Конвенцією, що призвело до змін національних законодавств2. Спеціалізованою установою ООН, на яку покладався захист прав та основних свобод людини, донедавна була Комісія з прав нодини при ООН. Сьогодні її замінено Новою Радою, на яку покладається обов'язок здійснювати моніторинг ситуації щодо прав людини та допомагати окремим державам щодо вдоскона-киня законодавства у цій галузі3. Аналіз нормативної бази України в галузі гарантій прав та свобод людини і громадянина, на думку деяких авторів, дає підстави дійти висновку про необхідність прийняття Кодексу прав і а свобод людини і громадянина в Україні та видання систематизованого законодавчого збірника чинних законів з цієї проб-іеми4. Серед механізмів захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні від свавілля державних органів та посадових осіб при здійсненні ними владних повноважень особливе місце посідає інститут омбудсмана,який було вперше запроваджено в 1809 р. у Швеції. На початку 50-х pp. XX ст. даний інститут існував лише у двох країнах — Швеції та Фінляндії. Нині пін є у понад 40 країнах світу. Практично у кожній державі ця посада має свою назву: Адвокат народу — в Румунії, Парламентський комісар у справах адміністрації — у Великобританії, Посередник (Медіатор) — у Франції, Захисник народу — в Іспанії тощо. 1 Маклаков В. В.. Страшун Б. А. Зазнач, праця. — С. 138. 2 Баглай М. В. Зазнач, праця. — С. 114—115. 1 Інформація за: Урядовий кур'єр. — 2006. — 17 березня. 1 Заворотченко Т. М. Зазнач, праця. — С. 9.
|
||||||||||
|