Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 193

дження протягом двох днів з моменту звернення Президента України указів про введення воєнного чи надзвичайного стану п Україні або в окремих її місцевостях.

Відповідно до ст. 1 зазначеного Закону надзвичайний стан— це особливий правовий режим, який може тимчасово вводити­ся в Україні чи в окремих її місцевостях при виникненні над-ішічайних ситуацій техногенного або природного характеру не нижче загальнодержавного рівня, що призвели чи можуть при-.тести до людських і матеріальних втрат, створюють загрозу життю і здоров'ю громадян, або при спробі захоплення держав­ної влади чи зміни конституційного ладу України шляхом на-( пльства. Цей режим передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам міс­цевого самоврядування відповідно до Закону повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення безпеки і ідоров'я громадян, нормального функціонування національної економіки, органів державної влади та органів місцевого само­врядування, захисту конституційного ладу, а також допускає тимчасове, обумовлене загрозою, обмеження у здійсненні кон­ституційних прав та свобод людини і громадянина та прав і за­конних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Перелік конституційних прав та свобод людини і громадя­нина, які тимчасово обмежуються у зв'язку із введенням над­звичайного стану, встановлюється в Указі Президента України про введення надзвичайного стану та повинен бути вичерпним (п. 4 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про правовий режим надзвичай­ного стану**).

Відповідно до ст. 7 зазначеного Закону надзвичайний стан в Україні може бути введено на строк не більше ЗО діб і не більше 60 діб в окремих її місцевостях. У разі необхідності надзвичай­ний стан може бути продовжений Президентом України, але не більш як на ЗО діб. Указ Президента України про продовжен­ня дії надзвичайного стану набирає чинності після його затвер­дження Верховною Радою України. А відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону строк застосування обмежень конституційних прав і сво­бод громадян не може перевищувати строку, на який вводиться надзвичайний стан. Дія режиму надзвичайного стану припиня­ються у зв'язку зі спливом максимально встановлених строків

7 Конституційне право України

 

Глава V

його застосування, а також у випадку видання Указу Президен­та України про скасування надзвичайного стану.

Контроль за додержанням конституційних прав та свобод людини і громадянина в умовах дії надзвичайного стану здійс­нює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини (ст. 32 Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану»).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оборону України» від 06.12.1991 p., зі змінами і доповненнями, воєнний стан— це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окре­мих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, не­безпеки державній незалежності України, її територіальній ці­лісності, та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого само­врядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумов­лене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод люди­ни і громадянина та прав та законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Зміст правового режиму воєнного стану (порядок його вве­дення та скасування, правові засади діяльності органів держав­ної влади, військового командування, органів місцевого само­врядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєн­ного стану, гарантії прав та свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб) та відповідальність за порушення вимог або невиконання заходів правового режи­му воєнного стану визначається Законом України «Про право­вий режим воєнного стану» від 06.04.2000 p., зі змінами і допов­неннями.

Контрольні питання та завдання

1. Назвіть види основних прав, свобод та обов'язків людини і громадянина в Україні.

2. В яких міжнародно-правових актах закріплено міжнародні стандарти прав та свобод людини і громадянина? Визначте співвідношення зазначених актів із національним законодав­ством.

Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 195

З, Визначте перелік та охарактеризуйте порядок реалізації гро­мадянських (особистих) прав і свобод людини і громадяни­на в Україні.

•1. Визначте перелік та охарактеризуйте порядок реалізації по­літичних прав і свобод громадян України. Які з цих прав, з Вашої точки зору, потребують додаткової законодавчої рег­ламентації порівняно з існуючою? Відповідь обґрунтуйте.

5. Охарактеризуйте соціальні, економічні та культурні права і свободи людини і громадянина в Україні.

(і Назвіть конституційні обов'язки людини і громадянина в Україні.

7. Розкрийте зміст механізму реалізації прав і свобод людини і громадянина.

К. Визначте систему гарантій конституційних прав та свобод людини і громадянина.

!). Які обмеження конституційних прав та свобод людини і гро­мадянина в Україні Ви можете назвати?




Переглядів: 457

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина 189 | Нормативно-правові акти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.