Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розв'язок

1) Математична модель прямої задачі:

x1 і x2 – число одиниць продукції видів Р1 и Р2 відповідно, запланованих до випуску
а) z=2x1+3x2 →max
б) х1+3х2≤18 2х12≤16 x2≤5 3х1≤21
в) x1 ≥0, x2 ≥0

 

2) Розв'язок прямої задачі симплекс- методом.

Канонічна форма запису системи обмежень:

х1+3х23=18

124=16

х25=5

16=21

Складемо симплекс- таблицю для розв'язку прямоі задачі.

Базис Сбаз. План   Σ   Θ   Хбаз.
х1 х2 х3 х4 х5 х6
х3 х4 х5 х6 1 0 -   x1={18;16;5;21;0;0}
Δj ≥0 - -2 -3 - -  
х3 х4 х2 х6 1 3 -3 -1 5,5   x2={0;5;3;11;0;21}
Δj ≥0 - -2 - -  
х1 х4 х2 х6 -2 -3 -3 5 9 - 4/3   x3={3;5;0;5;0;12}
Δj ≥0 - -3 - -  
х1 х5 х2 х6 -1/5 -2/5 2/5 3/5 3/5 1/5 -1/5 -9/5 37/5 9/5 26/5 14/5 - - - -   x4={6;4;0;0;1;3}
Δj ≥0 - 4/5 3/5 - -  

X*={6; 4; 0; 0; 1; 3} – оптимальний план прямоі задачі.

max z = 24, дійсно, zmax = 2´6+3´4=24.

 

Оптимальний план прямоі задачі передбачає виробництво обох видів продукції Р1 и Р2 у кількості відповідно 6 од. и 4 од.

Додаткові змінні х3, х4, х5, х6 характеризують залишок (невикористану частину) ресурсів відповідно S1, S2, S3, S4.

Оскільки х5=1, х6=3, те третій ресурс S3 і четвертий ресурс S4 використовуються в процесі виробництва продукції не повністю, а ресурси S1 и S2 – повністю (х34=0). При такому оптимальному плані виробництва продукції та використанні ресурсів виробництво дістане найбільший прибуток у розмірі 24 у.о.

3) ЗЛП зводиться до розв'язку задачі, у якому кожній лінійній нерівності відповідає якась півплощина. Перетинання цих півплощин є опуклий багатокутник. Область припустимих розв'язків визначимо, побудувавши граничні прямі:

х1 + 3х2 = 18 (I); 2х1 + х2 =16 (II); х2 = 5 (III); 3х1 = 21 (IV); х1 = 0 (V); х2 = 0 (VI). Потім будуємо лінію нульового рівня 2х1 + 3х2 = 0 і градієнт N={2; 3}. Направлення градієнта вказує на направлення зростання цільової функції.

x2

 

 

A B

C

D

O 1 E

0 1 x1

 

 

Zmax = Z(C), де С –точка перетинання прямих I и II.

Координати точки С знайдемо, розв'язавши систему двох рівнянь:

х1+ 3х2 = 18

1 + х2 = 16; С (6; 8)

Z(C) =2´6 +3´4 = 24; Zmax = 24.

Zmin = Z(O), где О – початок системи координат.

Z(O) =2´0 +3´0 =0; Zmin = 0.

Отже, при оптимальному розв'язанні х1 = 6, х2 = 4, Zmax = 24, а при оптимальном решении х1 = 0, х2= 0, Zmin = 0.





Переглядів: 331

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 20 | Міждисциплінарні зв’язки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.