Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Answer the questions.

1. How is management defined?

2. What kind of process is it?

3. How can this definition be expended?

4. What kinds of organisations does management apply to?

5. What does the term “enterprise” refer to?

6. What is the main responsibility of managers?

7. What types of problems do they deal with?

8. What is their scope of authority?

9. How can managers obtain good results?

10.How do managerial functions differ on different levels of management?


IV. Grammar and sentence structure.

A. In these sentences, underline the verb and then circle the subject.

1. John is a computer programmer.

2. He likes his job.

3. He had planned to become a teacher. 4. But computer science is a fascinating field.

5. His plans had to be changed.

6. Marie is a bookkeeper.

7. She enjoys her job.

8. Mathematics always had been her strong deal.

9. So she went to school and developed her specialty.

10. The atmosphere and salary of her job are satisfying to her.

 

B. In these sentences, underline each adjective and circle the noun it is describing.

1. A roving reporter phoned in her story.

2. It concerned a growing controversy.

3. The demanding editor wanted the details.

4. The reporter interviewed a politician accused of graft.

5. She asked provoking questions.

6. The alleged criminal did not evade the questions.

7. He had been offered a temping bride.

8. Refusing, he called the FBI.

9. They had been investing the suspected politician.

10. He claimed to be an honest man.

 

C. Turn each of these words into an adjective by providing an appropriate suffix:

care, express, love, luck, bible, reason, understand

 

D. First change these adjectives into adverbs. Then use each new adverb in a sentence:

silent, excited, slow, quiet


Читайте також:

  1. A) Choose the correct answer.
  2. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. A. Solve the quiz and check your answers.
  5. Add question-tags and give full answers to the questions.
  6. And the answer came to Harry in one, sudden, glorious stroke of inspiration.
  7. And to Harry’s horror, a voice answered, and the voice seemed to come from Quirrell himself.
  8. Answer apply be forget listen live lose make read try use
  9. Answer the following questions
  10. Answer the following questions
  11. Answer the following questions
  12. Answer the following questions




Переглядів: 434

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | E. In each sentence, underline the verb and circle the adverb.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.