Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Консультативно-дорадчі суб'єкти адміністративно-правового регулювання у сфері освіти.

1. Колегія МОН України – це консультативно-дорадчий орган, який функціонує для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції МОН, обговорення найважливіших напрямів його діяльності.

2. Громадські ради при МОН України - це консультативно-дорадчі органи, що утворюються з метою створення ефективних організаційних і правових умов для реалізації громадянами кон­ституційного права на участь в управлінні державними справами, забезпечення відкритості діяльності Міністерства, врахування громадської думки у процесі підготування та організації виконан­ня його рішень, підтримання постійного діалогу з громадськістю, створення можливостей для вільного та об'єктивного висвітлення засобами масової інформації процесів у освітянській і науковій сферах.

3. Громадська колегія при Міністрові освіти і науки України –це консультативно-дорадчий орган, що утворюється при Міністро­ві освіти і науки України з метою координації здійснення заходів, пов'язаних з проведенням консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики в галузі освіти і науки та розв'язанням актуальних соціально-економічних проблем (на­каз МОН України від 26 травня 2005 р. № 318 «Про громадську колегію та громадські ради»).

4. Всеукраїнський з'їзд працівників освіти згідно з вимогами чинного законодавства має право вносити пропозиції щодо фор­мування державної політики в галузі освіти, вирішувати у межах своїх повноважень питання навчально-виховної, науково-дослід­ної, методичної, економічної та фінансово-господарської діяльнос­ті навчальних закладів.

5. Загальні збори трудового колективу навчального закладу -це вищий колегіальний орган громадського самоврядування на­вчального закладу. Порядок його скликання та роботи визначаєть­ся статутом вищого навчального закладу.

6. Вчені (педагогічні) ради навчальних закладів - це колегіальні органи навчального закладу, які утворюються з метою обговорен­ня питань життєдіяльності навчального закладу та подання пропо­зицій керівництву закладу.

Державний контроль за діяльністю навчальних закладів неза­лежно від форм власності здійснюється з метою забезпечення реалі­зації єдиної державної політики у галузі освіти. Державні стандарти освіти встановлюють вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки в Україні. Вони є основою оцінки освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня громадян незалежно від форм здо­буття освіти. Контрольні функції реалізуються під час проведення таких процедур як ліцензування, атестація та акредитація.

Ліцензування - це процедура визнання спроможності навчаль­ного закладу певного типу розпочати освітню діяльність, пов'я­зану зі здобуттям освіти та кваліфікації, відповідно до вимог стан­дартів освіти, а також до державних вимог щодо кадрового, науко­во-методичного та матеріально-технічного забезпечення.

Атестація - це процедура надання дошкільному, середньому, позашкільному та професійно-технічному навчальному закладу права провадити освітню діяльність.

Акредитація - це процедура надання вищому навчальному за­кладу певного типу права провадити освітню діяльність, пов'язану зі здобуттям вищої освіти та кваліфікації, відповідно до вимог стан­дартів вищої освіти, а також до державних вимог щодо кадрового, науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення.

Державна інспекція навчальних закладів МОН України є урядовим органом державного управління, що діє у складі МОН, йому підпорядковується та бере участь у реалізації державної по­літики у сфері освіти через здійснення державного контролю за діяльністю навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування і форми власності.

Регіональна експертна рада з питань ліцензування та ате­стації навчальних закладів (далі - РЕР) є постійно діючим орга­ном, який забезпечує додержання вимог до ліцензування юридич­них осіб навчальних закладів та фізичних осіб - суб'єктів під­приємницької діяльності, які надають освітні послуги відповідно до законодавства України у сфері дошкільної, загальної середньої, позашкільної, а також професійно-технічної освіти (за умови деле­гування МОН України місцевим органам управління освітою своїх повноважень із формування експертних комісій для проведення ліцензійної експертизи послуг у сфері професійно-технічної осві­ти) та атестації навчальних закладів.

 

Тема 15 Адміністративно-правове забезпечення у сфері науки (4 год.)

План

1. Загальна характеристика наукової і науково-технічної вільності як об’єкта управління.

2. Компетенція органів місцевого самоврядування у сфері наукової та науково-технічної діяльності.

3. Форми та методи державного регулювання управління у сфері наукової та науково-технічної діяльності.

 




Переглядів: 345

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації з виконання | ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.