Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






VOCABULARY

Masculine Nouns
cúpla (KOOP-luh), a couple
sneachta (SHNAHK*-tuh), snow
staighre (STEYE-ruh), stairs
urlár, an t-urlár (oor-LAW*R, un toor-LAW*R) floor
uisce, an t-uisce, (ISH-ke, un TISH-ke), water
bainne (BAHN-ye), milk

Feminine Nouns
aimsir (EYEM-sheer), weather
maidin, an mhaidin (MAH-din, un VWAH-din), morning
lámh (law*v), hand
súil, an tsúil (SOO-il, un TOO-il), eye
ach (ahk*), but
óshin (oh HIN), ago
ach oiread (ahk* IR-uhd), either
istigh (ish-TEE), inside
amuigh (uh-MWEE), outside
ag foghlaim Gaeilge (uh FOU-lim GAY*-lig-e), learning Irish
ag dul suas an staighre (uh duhl SOO-uhs un STEYE-ruh), going upstairs
ag dul síos (SHEE-uhs) an staighre , going downstairs
Táséthuas (HOO-uhs) an staighre, He's upstairs
Táséthíos (HEE-uhs) an staighre, He's downstairs

GRAMMAR
Use the words "isteach" (ish-TYAHK*) and "amach" (uh-MAHK*) when movement is meant. To indicate that someone is remaining inside or outside, use "istigh" and "amuigh".

DRILL
translate: a good hand, a good eye, the good eye, a long morning, the long morning, a crooked street, the crooked street. The proper forms are given below, after the conversation.

Next, go through a progressive drill on:

An bhfuil méag dul suas an staighre? Níl mé__. Tátú__. Etc. Repeat with "síos an staighre".

CONVERSATION
Éamann (AY*-muhn): Cábhfuil Séamas anois? (kaw* vwil SHAY*-muhs uh-NISH) Where is James now?

Cáitlín (kaw*t-LEEN): Níl a fhios agam (neel is uh-GUHM).Bhíséag dul suas an staighre cúpla noiméadóshin (vee shay* uh duhl SOO-uhs STEYE-ruh KOOP-luh NOH-may*d oh hin.) I don't know He was going up the stairs a couple of minutes ago.

Éamann: B'fhéidir go bhfuil séthuas an staighre anois (BAY*-dir goh vwil shay* HOO-uhs un STEYE-ruh uh-NISH). Perhaps he's upstairs now.

Séamas: Táméag teacht anois (taw* may* uh tyahk*t uh-NISH). Bhíméistigh an lágo léir (vee may* ish-TEE un law* goh lay*r). I'm coming now. I was inside the whole day.

DRILL FORMS: Lámh mhaith (law*v vwah); súil mhaith (SOO-il vwah); an tsúil mhaith (un TOO-il vwah); maidin fhada (MAH-din AH-duh); an mhaidin fhada (un VWAH-din AH-duh); sráid cham (sraw*d k*oum); an tsráid cham (un traw*d k*oum).




Переглядів: 334

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Irish Lesson 8 | Irish Lesson 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.