МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||
Practice 1. Find in the text names of all devices that make our lives easier and say which of them are electrically operated and which are manual.Practice 2. Which device: - transforms electrical energy into mechanical energy? a) iron b) telephone c) motor - lifts objects weighing hundreds of tons? a) electric crane b) electric furnace c) vacuum cleaner - lights your room? a) blender b) lift c) lamp - is based on electromagnetism? a) TV-set b) washing machine c) dish washer - helps people to pull things? a) photocopying machine b) electric shaver c) electrocarrier
Practice 3. Re-read the text and choose a suitable heading for each paragraph from the list below. One heading is too many. 1. Due to many devices our life has become easier. 2. Modern civilization needs more and more electricity. 3. Modern people can’t do without electricity. 4. Electricity is widely used in the industrial world. 5. Electricity is the main source of energy. Practice 4. Find the wrong statements and correct them. 1. We use few electrical devices in our life. 2. Appearance of electrical motor contributed to the replacement of manual devices by the power cable. 3. Electrostatics and electromagnetism are the specific properties of electricity. 4. Electricity is the worst source of energy because of bad service and high cost. 5. Electricity has no great advantages. Practice 5. Make a short summary of the text using the headings of the paragraphs from Practice 3 as a plan. Practice 6. Make up a dialogue. One student thinks that we can’t do without electricity, the other is sure that it’s quite possible. Give as many arguments and counter- arguments as you can think of. Use formulas of agreement and disagreement (see Appendix 1 on p.42).
Text B Electricity Collected from the Air Could Become the Newest Alternative Energy Source
|
|||
|