Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Practice 1. Who is this text intended for?

Practice 2. Choose the main idea of the article from the following.

1. Lightning is a dangewrous natural phenomenon killing a lot of people.

2. Galembeck’s idea that water in the atmosphere can accumulate electrical charges and transfer them to other materials it comes into contact with turned out to be true.

3. Modern scientists are trying to find ways of harnessing hydroelectricity for the benefit of people.

4. Scientists found new evidence that water in the atmosphere picks up an electrical charge.

 

Practice 3. Re-arrange the sentences in logical order.

1. Developing the idea of hydroelectricity collector might help prevent lightning from forming and striking;

2. Thinks it may be possible to develop collectors to capture hygroelectricity and route it to homes and businesses.

3. Gamelbeck thinks that it’s not so easy and quick to solve the problem of harnessing hydroelectricity but he is sure it will benefit people.

4. Galembeck and colleagues confirmed the idea that water droplets in the atmosphere weren’t electrically neutral using laboratory experiments.

5. Scientists have been trying to find the way of harnessing electricity for centuries.

6. Fernando Galembeck is trying to understand how electricity is produced and discharged in the air.

 

Practice 4. Give your own ideas of a device which would be able to accumulate electricity from the air and how it would work.

Practice 5. Make a review of the article (see Appendix 2 on p.40).

Text C

Is lightning good or bad?

Read the text and write a letter to your friend to tell him/her what interesting facts you’ve learnt.

The intensity of lightning is tremendous. When we hear noises on our radio we conclude that a storm is occuring somewhere in the country. It is not really the case. Similar disturbances have been heard on radio in New York, San Francisco, and elsewhere. It has been proved, moreover, that a powerful flash of lightning in the jungle of India or over the South States suffices to produce disturbances on every radio throughout the world.

Lightning performs some very useful services for mankind. Every stroke of lightning produces some quantity of nitric acid from the nitrogen, hydrogen, and oxygen of the air. About 100,000 tons of nitric acid are produced in this way each year. It is more than man can produce nitrogen by the artificial process.

 

II. Vocabulary Section




Переглядів: 1024

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Consider the title of the text. Read the text to find out about the new ways of harnessing the electric energy. | Exercise 1. Вставьте пропущенные слова в нужной форме.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.