МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Practice 3. Re-read the text again to find out which of the following statements are true and which are false.1. The modern plough is powered by animals. 2. The fertilizers are mostly spread by a human. 3. The modern tractor is powered by a steam engine. 4. The main function of the harrow is to smooth the ploughed land. 5. Using insecticides and herbicides is the best form of pest control. 6. Fertilizers should be distributed in summer. 7. The use of farm machines increases the amount of the human labour needed for growing crops.
Practice 4. The answers to the questions are the summary of the text A. Answer these questions to sum up the content of the text. 1. What are the main groups of agricultural machines and implements? 2. Could you name the major tools/machines in each of these groups? 3. What is the main difference between early agricultural tools and modern machines and implements? 4. What is the most important machine in agriculture? What are its functions? 5. What tilling implements are mentioned in the text? 6. What are the two main groups of planting machines? 7. What is the difference between them? 8. What cultivating and harvesting machines are used in agriculture? 9. Why do people use agricultural machinery?
Practice 5. Does this text give you sufficient information about modern agricultural machinery and implements? What questions would you like to ask the author of the text?
Practice 6. Discuss in small groups the following points: 1. The range of duties of a farm mechanical engineer. 2. Main advantages of using machines in agriculture. 3. Advantages and disadvantages of using fertilizers, herbicides and insecticides. 4. The difference of soil tillage on a small family farm and in a large-scale enterprise (the amount of time, labour, fertilizers used, as well as machinery, implements, tools required).
Text B
|
||||||||
|