МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЗАВДАННЯ1. Укажіть, якій з відомих вам національно-державних релігій належить наступна молитва, й поясніть свою точку зору: «О богиня Дурга, важко тому, хто йде шляхом життям без твого благословення. О, Амба. Захисниця безборонних, розповсюдь на нас мантію твоєї жалі. Я ув’язнений у безкінцеве коло народження, смерті й переродження. Позбав мене, о Мати, від цього нещастя. Перемога тобі, о богінє, руйнувальниця демона Махіші, дарувальниця благ і захисниця всіх богів і людей». 2. Згадайте десять заповідей (текст 4.1). Які з цих заповідей носять суто релігійний характер, а які — характер загальнолюдських моральних норм? 3. Поясніть, з яких релігійних міркувань зороастрійці залишають своїх померлих на розтерзання хижакам, а не, скажімо, ховають у землю або здійснюють кремацію? ПОНЯТТЯ СВІТОВОЇ РЕЛІГІЇ Світові релігії (буддизм, християнство, іслам) — релігії, що одержали поширення у всьому світі й об’єднують людей незалежно від національної, державної, расової, мовної, соціальної та ін. приналежності. Світові релігії — вища стадія розвитку релігії. У них набуває логічного завершення віровчення у формі монотеїзму (єдинобожжя), стає регулярним і стійким культ, з’являється централізована й ієрархізована форма релігійної організації — церква. Буддизм — перша за часом виникнення зі світових релігій. Він виникає в середині I тисячоріччя до н.е. на півночі сучасної Індії. Основоположником буддизму був напівлегендарний індійський принц на ім’я Сіддхартха Гаутама (Будда Шак’ямуні). Буддизм формується в середовищі індуїзму і запозичає в нього основні положення віровчення і почасти культової практики. Але в той же час він відмовляється від кастової системи індуїзму. Саме це й дозволило йому в короткий термін перетворитися з індуїстської секти на світову релігію. Віровчення буддизму засноване на уявленні про ілюзорність і мінливість оточуючого світу. Сприйняття цього світу як реального приводить людину до страждань. Метою існування людини є нірвана — повна відмова від яких-небудь прихильностей і зв’язків з матеріальним світом. Буддизм розглядає шлях звільнення від страждань як серединний (між крайнощами аскетизму і почуттєвих надмірностей). Основним принципом буддійської етики проголошується принцип ненасильства (ахімса), незаподіювання шкоди всім живим істотам. У буддизмі вперше в історії релігії зароджується інститут чернецтва — людей, що цілком присвятили себе і своє життя служінню Богові і відмовилися від земних благ. Основні напрямки в буддизмі — тхеравада (1/3 віруючих) і махаяна (1/2 віруючих) розходяться в питанні про шляхи спасіння: перший напрямок визнає вузький шлях спасіння лише для тих, хто цілком присвятив себе релігії (ченців), відповідно до другого напрямку на спасіння заслуговують усі без винятку віруючі.
|
||||||||
|