Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



SPEAKING

1. Work in small groups.Think about the activities people perform or want to perform using a computer (email, online shopping, etc.). Think about all types of computers that are necessary for you to complete your day-to-day activities. Use the following prompts of possible options: at streets, at shops, at the cinema, at hospital, on TV, on the Internet, at the airport, at the railway station, at the police department and etc. Be ready to report your results to the rest of the group.

Role-play “An expert and a dummy”.

Work in pairs. Student A is a computer expert who knows everything and even more. Student B is A’s friend or relative who wants to learn how to use a computer. An expert tries to explain common rules of computer use; a dummy doesn’t understand how this weird machine can function in different spheres of life. The argument starts but in the end everything is ok. Be ready to act your dialog out. You are welcome to use the active vocabulary from unit 1 and such phrases as:

AN EXPERT A DUMMY
First of all you should… Of course, it’s easy/elementary Can you be so stubborn/lazy/such a doubting Thomas that you … Even children can… Really? How come? Indeed? That’s impossible/outrageous/unthinkable Are you kidding? I’m too old/well-bred/patient/generous to do it. Let’s start from the beginning…

UNIT 2. COMPUTER ARCHITECTURE

COMPUTER TALKING

1.Work in pairs and speak on the questions.

1) Have you got a computer at home? What kind is it?2) How often do you use it? What do you use it for? 3) Do your parents/grandparents try to use computers? If yes, did you teach them? If no, why can’t you show them how to do it?

4) Do you take your computer with you (to university/to friends/ to malls)? Why?




Переглядів: 450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Look Text 2 through again and match the words on the left with their definitions on the right. | Name these different types of computers. Label the pictures with the words given in the box.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.