Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Of Interest: Reflector-Satellites

Model space reflectors casting solar light on our planet may be developed in the near future. One sunbeam will be sufficient to illuminate one or more large districts situated in different time zones.

Researchers have developed a general design for such systems. At present an experimental project involving a reflector-satellite having a mass of 20 kg and 110 square metres of working surface is being set up at the Moscow Aviation Institute.

The aim of the experimental is above all, to check various technical approaches to the construction of the reflector of the future.

The use of reflector-satellite to prolong daylight by several hours in big cities will ensure high-quality illumination for streets, transport arteries, and construction sites. This system will also prove economically profitable.

Another possible use for such systems will be the illumination of night-work sites as well as the illumination of fields to combat night frosts.

The ecological consequences of the use of space reflectors are being studied and recommendations worked out for the rational utilization of such systems in order to be benefit the environment.

 

24. In Russian write a content-based summary of the text you have translated.

Translate into English the summary made in ex.24 of the text you haven’t read.

Make a reverse written translation (from Russian into English) of the Extract you have translated.

Serve as simultaneous interpreter. Make an oral reverse interpretation of the text.

Find more information about transistors and tell your group mates.

UNIT VI

INTEGRATED CIRCUIT

Language Work




Переглядів: 472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Transistor | Complete the following sentences by adding for-phrases to them.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.