МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методи психолого-педагогічного дослідженняМетод– це прийоми і засоби, за допомогою яких можливо отримати достатні дані про об’єкт. В класифікації загально-психологічних методів виокремлюють чотири групи, у відповідності з такими етапами психологічного дослідження: 1) підготовчий – вивчення стану проблеми, визначення завдань та робочої гіпотези дослідження, розробка методики дослідження; 2) збір фактичних даних, які забезпечують вірогідність висновків; 3) кількісна обробка даних дослідження; 4) інтерпретація даних та формулювання висновків. Перша група методів – організаційні: - порівняльний метод (передбачає співставлення різних груп за віком, діяльністю тощо); - лонгітюдний метод (багаторазове обстеження одних і тих же осіб протягом тривалого часу); - комплексний метод (в дослідженні беруть участь представники різних галузей науки); - метод зрізів: а) поперечні зрізи – це тактика дослідження, при якій залучаються різні піддослідні на різних вікових етапах в дин і той же час; такі зрізи відрізняються швидкість проведення, але не надто високою вірогідність результатів; б) повздовжні зрізи – це така тактика дослідження, при якій залучаються одні й ті ж піддослідні на різних вікових етапах в різний час; такі зрізи відрізняються високою вірогідністю результатів, але значною тривалістю проведення. Друга група методів – емпіричні: - спостереження – це цілеспрямована фіксація певних фактів за певним планом і в певній формі, без втручання в перебіг подій; - експеримент – створення спеціальних умов для того щоб викликати появу психічного явища, яке є метою вивчення; лабораторний експеримент відрізняється від природного тим, що піддослідні знають, що вони є об’єктами дослідження; і лабораторний і природний експеримент може здійснюватись в розвивальних і констатуючих цілях; - тести – система завдань зростаючої міри складності, успішність виконання яких дає можливість оцінити рівень розвитку тієї чи іншої психічної якості; - анкета – опитувальний листок для одержання відповідей на заготовлену систему питань; недоліком анкетування є те, що щирість відповідей не контролюється; - бесіда – пряме чи побічне одержання відомостей про особу шляхом мовленнєвого спілкування; - біографічний метод – вивчення особистості за фактами її біографії. Третя група – методи обробки даних: - кількісні (математична статистика); - якісні (диференціація матеріалу за групами, елементами, компонентами). Четверта група – інтерпретаційні методи: - пояснення одержаних результатів через залучення методології аналізу (системний аналіз); - генетичний аналіз (аналіз матеріалу в плані розвитку з виокремленням фаз, стадій, структурний аналіз).
|
||||||||
|