Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



FACTOR 2 Market Size

If the number of consumers increases or decreases, the market size also changes. Such a change usually has a corresponding effect on demand. Suppose that the town of Montclair is on the ocean. Each summer, thousands of tourists rent beachfront cottages there. As a result, the size of the population and the market grows. So what do you think happens to the market demand curve for pizza in Montclair in the summer?

Population shifts have often changed the size of markets. For example, in the last 30 years, the Northeast region of the United States lost population as many people moved to the South or the West. The causes of the population shift included the search for a better climate, high-tech jobs, or a less congested area.

One economic result of the migration is that the overall market size of the Northeast has shrunk, while the market size of the South and the West has grown. This change in market size has altered the demand for many products, from essentials such as homes, clothing, and food to nonessentials such as movie tickets. Demand for most items will grow in booming regions and decrease in regions that are shrinking.

FACTOR 3 Consumer Tastes

Because of changing consumer tastes, today’s hot trends often become tomorrow’s castoffs. When a good or service enjoys high popularity, consumers demand more of it at every price. When a product loses popularity, consumers demand less of it.

Advertising has a strong influence on consumer tastes. Sellers advertise to create demand for the product. For example, some people stop wearing perfectly good pants that still fit because advertising convinces them that the style is no longer popular and that a new style is better.

Think about your own closet. Doesn’t it contain some item of clothing that you just had to have a year ago, but would never pay money for now? You’ve just identified an instance of consumer taste changing demand. Consumer tastes also affect demand for other products besides clothing. When was the last time you saw someone buying a telephone that had to be attached to the wall by a cord?




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
FACTOR 1 Income | FACTOR 4 Consumer Expectations

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.