TEST 2




Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Consider the information in Units 1—5 and accomplish the tasks given below. Check them with the keys.

1. At what stage of reading a book can you

— determine the meaning of a title? — interpret symbols?

 

 

2. Define the main function of the titles of the stories you read last term:

a) Eveline (J. Joyce);

b) The Smile (R. Bradbury);

c) The Story of an Hour (K.Chopin);

d) A Lamp in a Window (T. Capote);

e) The Happy Man (W. S. Maugham);

f) The Secret Life of Walter Mitty (J. Thurber)

 

1) The title characterizes the protagonist.

3. Give several titles to this story so that they may perform different functions. Mind that one title can have more than one possible function.

 

Mr. Alex Fraser lived his entire life in a small town in the North of England.

He never left the house where he had been born, never married, never went on holiday and had no friends. He worked in a local factory for over 40 years but even the people who had worked with him for years knew very little about him. He wore the same old clothes for years, and though he stopped regularly at the local store he bought only the most basic foodstuffs, never changing his purchases from one week to the next.

 



a) 1. Baptism, purification and rebirth; 2. Truth: a) looking into it denotes contemplation; thus also the soul; b) the numinous wisdom of the deep; 3. Time: the __ of time feeds the Ash — passion without outlet, stagnant death.

 

b) Winged beings represent the soul, air, a creative deity, spirits, angels, or supernatural aid, depending on the context. ___s pertain to “heights” and “loftiness” of spirit. In Hindu tradition they symbolize higher states of being. In ancient Egypt the __ or soul has a human head. In fairy tales ___ may stand for a lover or bear messages.

 

c) A traditional symbol of sudden illumination and the destruction of ignorance; it also represents a punishment of humans by the gods from the skies, most commonly attributed to Zeus, king of the gods. In dreams it is an image of sudden and terrible events and a symbol of intuition. Also it can carry negative connotations, it is also a form of divine message, honoring those chosen.

 

d) It figures frequently in fairy tales as the symbol of the enemy, of the menacing animal. It is an evil, devouring, fierce creature which haunts and stalks. In Christian faith they are considered the spoilers of the flock. In psychology, it represents untamed energies.

 

e) 1. The female, maternal care; 2. Providence.

 

f) As the germ of life, it is a widely recognized fertility symbol in ancient spring celebrations. It is central to the creation myths of many cultures, including the Druid and Indian. The symbol of totality of all creative forces.

 

g) 1. A heavenly light fighting the forces of darkness; 2. Immortality, the soul; 3. Spiritual guidance: a) of the Magi to Bethlehem; b) to knowledge.

 


 

6. Think of traditional (universal) symbols for:

 

a) love b) purity c) studies

d) grief e) happiness f) peace

 

 

7. What makes a symbol similar to a metaphor?

8. Choose the features typical of each emotive key:

a) A text lyrical in key expresses ___________________ and employs a lot of______________________ _______________.

b) A story written in the dramatic key describes __________________________. The writer resorts to ___________________________ to convey dynamism and a sense of drama.

c) Stories written in the humorous emotive key contain _____________________.

 

 

1) emphatic syntax 7) personal pronouns 13) puns
2) a series of exciting events 8) interrogative sentences 14) figures of rhetoric
3) exaggeratedstatements 9) metaphors 15) similes
4) poetic lexis 10) exclamatory sentences 16) direct addresses
5) emotive lexis 6) direct personal feelings 11) dynamic dialogues 12) present tenses 17) words that do not belong in the situation

 


 

Переглядів: 409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.