Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Text D: Categories of Information-Processing Tasks

As we have already learnt, companies and businesses use Information Technology (IT) to do information-processing tasks. These tasks range from computing and printing checks to creating the site from which customers can order products. Because IT is a set of tools for working with information, we can easily categorize different IT tools according to what information-processing tasks we have to perform. In general, there are five categories of information-processing tasks:

-Obtaining information. We get information at its point of origin by using different input devices, such as mouse, keyboard.

-Conveying information. The information is presented in its most useful form with the help of screen, printer and other output and display devices.

-Creating information. We process information using, for example, word processing software.

- Storing information. Using different storage technologies, the information is stored for use at a later time.

-Communicating information. We send information to other people or to another location with the help of telecommunication technologies.

It’s possible to look at each of these information-processing tasks separately but finally we’ll have to combine them to create a system that performs all the tasks. Performing of any particular task – finance, marketing and management – always involves these five information-processing tasks.

 

Agree or disagree with the following statements.

1. IT is a set of tools for working with information.

2. There are four categories of information-processing tasks.

3. It is possible to work with the categories of information-processing tasks only separately.

4. Keyboard is an input device that helps to obtain information.

5. IT tools help professionals to make their work more efficient.

Find the words with opposite meaning in the text.

a) divide; b) together; c) useless ; d) destroy; e) get; f) hide; g) input

Complete the sentences using active vocabulary.

a) IT tools are used to … different tasks.

b) We … information using different input devices.

c) It’s necessary to … all the information-processing tasks to… a system that executes all the tasks.

d) Any raw facts or observations are called … .

e) To…information we need to have output and display devices.

f) Having the most recent or up-to-date information means that this information is ….




Переглядів: 531

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Read the questions and choose the correct answer.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.