МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Agreeing Disagreeing-Absoluteli! - I don’t agree. - You are right. – I don’t think so. - That’s true. – I’m not sure … - I quite agree. – I wouldn’t say that. 1. The distance along the bottom of the wing is greater than the distance over the top of it. 2. The air flowing over the top travels faster than the air flowing along the bottom of the wing. 3. The faster a gas flows, the more pressure it creates. 4. The pressure of the faster-flowing air on the bottom of the wing is less than that of the slower-moving air on the top. 5. The increased pressure differential results in greater lift and thrust. 6. The thrust and drag depend on the angle of attack. 7. When thrust becomes more than drag, the airspeed decreases rapidly. 8. The thrust pushes the plane forward overcoming the resistance of the air against the plane. 9. The lift of an airplane acts vertically upwards and its weight – vertically downwards. 10. The lift being equal to the weight, the airplane climbs; if the two forces are unequal the plane descends. 6. Answer the questions. 1. Why is the plane able to fly in the air? 2. What are the forces acting on it? 3. What happens in the air when an airfoil moves through it? 4. How does the air flow over and under the wing? 5. What does the air stream create on the top and bottom of the wing? 6. What does the pressure differential results in? 7. What condition is necessary for producing lift? 8. How may thrust be created? 9. What is the drag? 10. How do the four forces act? What is their nature? 11. What are the means of producing lift and thrust? 12. What does the straight-and-level flight mean? 13. What do the lift and drag depend on? Vocabulary Focus 1. Match the word in column A with the word in column B having a similar meaning. Be careful, there are some extra words in column B. A B stream decrease travel rear airfoil support join not curved produce move straight flow maintain operate act create reduce connect artificial aerodynamic surface trailing man-made leading increase
Match the antonyms. A B lift weight thrust slow climb backward bottom rear flat natural upper drag fast upward artificial descent forward lower front curved downward top
|
||||||||
|