МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Comprehension Check1. Match the given titles with the corresponding paragraphs. Watch out! There is an extra title. 1. balance area 2. tail unit arrangement 3. tail unit function 4. tail plane structure 5. elevator 6. dorsal fin 7. rudder 8. lifting force 9. trimmers
2. Which of the following sentences summarize the main idea of the paragraph E most accurately? 1. Trimmers are arranged near the trailing edges of the movable surfaces and adjustable from the cockpit. 2. Trimming tabs are necessary to produce constant control deflections to keep the airplane in a given attitude of flight. 3. Auxiliary surfaces are adjustable from the cockpit and produce additional lifting force.
3. Guess what it is: 1) This component of the aircraft provides the necessary stability. 2) The structure of the tail plane consists of these members. 3) It is used in the tail group to avoid flutter and violent vibration. 4) They are arranged near the trailing edges of the movable surfaces. 5) When the pilot needs to change the flight direction he moves it to the right or left. 6) It is a vertical fixed surface of the tail unit. 7) It is used to produce constant control deflections. 8) This part of the tail group is to stabilize the directional motion of the airplane. 9) It is a horizontal movable plane. It can be deflected upwards and downwards. 10) This part of the tail group is placed along the upper side of the aft portion of the fuselage body. 11) These portions are used when the pilot is to cause the nose to rise or to fall. 12) This is used to reduce the hinge moment which increases with size and speed.
4. In the text find the definition of flutter. Fill in the gaps using the following words from the box.
1. Tail unit provides the necessary ______ of an airplane. 2. An elevator is ______ to the ______ of the tail plane. 3. Elevators control the ______ of the aircraft in flight. 4. _____ can be deflected to the right or to the left. 5. Trimmers are _____ surfaces arranged near the ______ of the movable surfaces. 6. To avoid flutter ______ is used.
Work in pairs. Make up 5 ”False” and 5 “True” statements and tell them your partner. “False” statements should be corrected.
Ask your group mates ten questions concerning the tail unit. Vocabulary Focus A) Check if you know the meaning of the following verbs. To provide, to consist, to intend, to arrange, to hold, to control, to deflect, to reduce, to secure, to fit. B) Find these words in the text and write out the words collocate with. C) Think of other nouns they can go with. d) Give synonyms of the verbs from a).
|
|||||||||
|