МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Comprehension CheckComplete the table according to the content of the text.
2. Define the main idea of paragraphs D and H. Complete the sentences below with suitable words from the box.
1. The landing gear is designed _____ the airplane on the ground and _____ the shock absorption. 2. Tricycle landing gear consists of one _____ and two _____. 3. After take-off main legs are retracted into special ____ . 4. The tail wheel consists of a single _____ . 5. The rear part of some airplanes is supported by the _____ .
Ask questions to which the following sentences are answers. Remember to use “wh” words: why, what, where, when. - tricycle landing gears and the landing gear with a skid. - it simplifies landing and prevents nosing over. - after take off. - into the well of special nacelles. - large diameter low-pressure tyres. - to protect the aircraft and crew from damage through static electrical charge. - by a framework of hollow tubes called struts.
Give your own definitions for the words from the text. Tail skid, low-pressure tyre, aircraft centre line, landing gear well, framework, retractable landing gear.
Vocabulary Focus 1. Match the word in column A with the word in column B having a similar meaning. Be careful! There are some extra words in column B. A B fit linkage strut skid rear design landing gear maintain intend equip support back tail wheel leg conventional usual undercarriage provide
Find in the text antonyms of the following words. Fixed (A); similar (B); add, complicate (D); straight (G); different, result in, repair (H).
A) Check if you know the meaning of the following words. To intend, to carry, to mount, to install, to employ, to perform, to attach, to withstand, to impose, to prevent. B) Make up your own word combinations using these verbs. Complete the missing part of the table.
Writing
Match the beginnings and the endings of the sentences. 1. The shock is usually absorbed by … a) eliminates danger of nosing over.
2. Landing gear with a skid comprises b) prevents the aircraft and crew from two main wheels located …. damage through static electrical charges. 3. Tricycle landing gear simplifies c) pneumatic tyres and shock landing and ….. absorbing struts. 4. The landing wheels are fitted with… d) slightly forward of the airplane’s centre of gravity and a tail skid at the rear. 5. The tail wheel provides electrical e) large diameter low-pressure tyres. contact and so ….
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|