МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Comprehension CheckIn the text find the definition of: a) rocket; b) multistage rocket; c) rocket equation. Explain the difference between stacked staging scheme and parallel staging scheme. 3. Define the main idea of paragraphs D and I. Find supporting details that help to develop the main idea. Complete the sentences with the best option. 1. A rocket is a vehicle which obtains ____ by the reaction to the ejection of fast moving fluid from within a rocket engine. a) lifting force b) thrust c) power 2. A chemical reaction in a chemical rocket is initiated between the fuel and the oxidizer _______ . a) in the nozzle b) in the vehicle c) in the combustion chamber 3. When the stages run out of propellant they are jettisoned _______ the rocket. a) to accelerate b) to assist with lift-off c) to slow down 4. Rockets are particularly useful _____ . a) because of light weight b) at high altitudes c) at very high speeds 5. In stacked staging schemes the first stage is _____ and is usually the largest, the second stage is above it. a) at the top b) at the bottom c) not dropped off Work in group. Ask your partners questions concerning the contents of the text. Vocabulary Focus A) Match the synonyms. A B vehicle fasten fluid engine launch vehicle aircraft artificial fuel govern begin obtain liquid propellant man made initiate get propel control motor booster B) Make up your own sentences with the words from the column B. In the text find the words with the meaning opposite to these phrases. Efficient , heavy (B); incorrectly, solid, to decrease (C); deceleration (D); to separate, unusual (F); previous, to prevent (H). A) Make sure that you know the meaning of the following verbs. To obtain, to explore, to compare, to achieve, to propose, to determine, to exert, to require, to mount. B) Make up your own word combinations using these verbs. Give your own definitions for the words from the text. Combustion chamber, rocket stage, propellant, booster, vacuum, exhaust velocity, orbit. Fill in the table with the proper part of speech derived from the word given.
Speaking In small groups summarize the main idea of the text and make a short report for your group mates. 2. The history of rockets goes back to the 13th century. People have developed a lot of original designs for different purposes. You are to prepare a report on the subject for your group mates. Find out some additional information for your topic. Writing
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|