Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The argument: key words

1. Considerable tourist traffic, but no greater understanding between nations.

2. Superb system of communication: air, sea, land; moderate cost.

3. Grand tour: for very rich. Now: package tour: high level comfort.

4. What’s the sense, if ignorant of each other?

5. Tourist organisations responsible: protect clients from local people.

6. Modern tourist: a sheltered life; international hotels, food, etc.

7. Local sight-seeing censored by organisers.

8. Tourists happy to be protected.

9. New and hideous colonization: e.g. cité unversitaire: Corfu; Blackpool; Torremolinos.

10. This leads to persistence of national stereotypes.

11. See others not as they are, but as we have been taught to believe they are.

12. Test for yourself: match French, German, English, American, Italian with: musical, amorous, cold, pedantic, naïve.

13. Adjectives: no insight into characteristics, but barriers.

14. When traveling you notice characteristics which confirm preconceptions.

15. E.g. Anglo-Saxons: hypocrites; Latin peoples: noisy.

16. Foreign friends make you understand stereotypes absurd, harmful.

17. Tourist trade prevents you making foreign friends.

18. Stereotypes: dangerous, can stir up racial hatred.

19. All people human; all similar; all unique.

The counter-argument: key words

1. Stereotypes: nothing to do with tourist trade.

2. Idea of stereotypes only a party joke anyway.

3. Tourism contributes enormously to international understanding.

4. Pre-war days hardly anyone travelled; today hardly anyone doesn’t.

5. This in itself cannot fail to lead to understanding.

6. E.g. consider the way nations influence each other: fashions, eating habits, etc.

7. Many examples of ‘national’ fashions becoming world fashions.

8. World today: a small place; barriers breaking down everywhere.

9. E.g. European Economic Community; United Nations, etc.

10. Increasing tendency to identify with larger groups.

11. Great interest in language learning.

12. People who are ‘protected’ at international hotels are old and rich.

13. The young are more impressionable, not so ‘protected’.

14. People are eager to get to know each other; curious about different way of life.




Переглядів: 399

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Comment on the cartoon. | Choose one of the quotations below and comment upon it.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.