МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grammar2.1 Listen to the conversations and choose the verb you hear.
Put the verbs from the conversations in the right place of the table.
2.2 Study the rule and fill the gaps with the correct forms. Then listen and repeat after the speaker.
a.Kate Smith … in London (live). b.She … magazines (read). c.She … sport (watch). d.She … tennis (play). e.She … French (study). f.She … black coffee (drink).
a.My friend (live) … b.He/she (study) … c.He/she (play) … d.He/she (speak) … e.He/she (watch)… on TV. f.He/she (drink) … in the mornings. g.He/she (like) … on a day-off. h.He/she (have) … 2.3 Listen to John’s mother about her son’s life. Write positive and negative sentences with the words below. go out a.play football b.go to the cinema c.listen to pop music d.play computer games e.watch TV f.sit in his room g.read books 2.4 Complete the text with the correct forms.
2.5 Make the sentences positive üor negative û. a.We / play football at university ü b.I / speak German well û c.They / have a lot of money û d.My sister / study economics ü e.You / like dogs û f.It / work well û g.He / play the guitar in a band ü h.My dad and I / go fishing together ü i.My brother / have a car û j.You / play volleyball professionally ü k.He / have an old car ü 2.6 Complete the sentences with negative forms. a.They are married, but they … children. b.I speak English, but I … French. c.She has a brother, but she … a sister. d.We … in London, we live in Glasgow. e.He has a TV, but he … it very often. f.You are not a vegetarian, but you … meat? g.The green light is on, but the coffee machine … 2.7 Some of these sentences are wrong. Can you correct them? a.In Canada they speak English and German. b.The river Amazon flows into the Atlantic Ocean. c.In Britain people have dinner at 2 p.m. d.Some students study Spanish at the University. e.You don’t know who Barack Obama is. f.Your English teacher comes from the USA. g.We don’t wear a uniform in the university. 2.8Write about you. e.g. I eat meat. or I don’t eat meat. ü play basketball/volleyball/hockey/… well ü go fishing/shopping/swimming/…at weekends ü speak German/French/Japanese/… ü have a car/laptop/pet/… ü study languages/physics/technology/… 2.9 Listen to the questions and short answers to them. Give your answers to these questions. - Listen to 12 more questions and give short answers. - Practise asking and answering these questions with a partner. 2.10 Read Brittany’s story about her typical day at college and complete her answers to the questions below. Hi! I’m Brittany, and I’m a freshman at Pitt (that’s short for the University of Pittsburgh). That means I’m in my first year here, and I just LOVE college life! My days usually start around 8 or 9 a.m., when I wake up. I get dressed and go to class. After my morning class, I come back to my room and do the homework that I have for my afternoon classes, watch my favorite TV series, or take a nap. Naps are so, so wonderful. :) After a few hours of these activities, I go to my afternoon classes. They are over at about 4:30 or 5 p.m. After that, I go back to my room and relax for a while until some of my friends take me down to the cafeteria to eat dinner. After that, there’s hanging out with them and playing the guitar (I’m not very good at it yet) and watching TV shows. Around 10 or 11 p.m. we all go back to our rooms and begin working on our homework for the night. I take a shower and then I sleep. College time really flies by. The first semester is almost over! I really can’t believe it. Do you guys have any more questions about day-to-day college life? Ask me please!
a.Brittany, do you live in the USA? – Yes, I do. b.Do you like your new life? – c.Do you stay in the class all day? – d.Do you sometimes sleep after classes? – e.Do you watch TV in the middle of the day? – f.Do you have classes after lunch? – g.Do you usually have dinner in your room? – h.Do you see your friends in the evenings? – i.Do you play the guitar well? – j.Do you do your homework in the evenings? – k.Do you take a shower in the morning? – Now write about Brittany’s life in college. e.g. Brittany is a freshman at the University of Pittsburgh. She loves her college life. She usually wakes up at …
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|