МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ST PETERSBURG STATE MARINE TECHNICAL UNIVERSITYThe State Marine Technical University is one of the largest higher schools in St. Petersburg. Its history goes back to 1930 when it was founded as the Shipbuilding Institute for training naval architects and marine engineers. In the course of many years the Institute was developing as an establishment where students could get higher education not only in shipbuilding but also in natural and applied sciences, economics, law and sociology. Thus, in 1992, it was reorganized into the university and given its present name. Nowadays, the university includes eight full time faculties. They are: the Faculty of Shipbuilding and Ocean Technology, the Faculty of Marine Engineering and Automation, the Faculty of Designing Marine Devices, the Faculty of Economics, the Faculty of Natural Sciences and Humanities, the Faculty of Technical Secondary Education (College), the Faculty of Contract Education, the Faculty of Special Purpose Contract Education. Besides day faculties there is the Faculty of evening and Distance Education for part-time students who work during the day. New students receive student’s cards and student’s record books. Those who arrive from other cities or from the country live in the hostels. Students of the first and second years are taught mathematics, physics, chemistry, computer science, strength of materials, theoretical mechanics, science of materials and other subjects, which form the basis for science and engineering. They also take courses in philosophy, sociology, economics, modern languages, history of culture and other humanities. Physical training is also compulsory during the first years of study. University teaching combines lectures, seminars, classes and practical work in laboratories. The academic year is divided into two terms, which are followed by examinations. At the end of each examination period students have holidays. Most of the students receive grants. The amount depends upon the marks which they get in their examinations. The undergraduates, who are interested in research, may join a student scientific society. There they carry out various investigations under the supervision of teachers and professors of special departments. In their final year students write diploma projects. They get their degrees after satisfactory completion of the programs and defending the diploma projects. When they graduate from university, they go into industry or research, some go into teaching or business. Are you a part-time or full-time student? 2.What year are you in? 3.What classes do you have? 4.What lectures do you attend? 5.Do you ever miss lectures? 6.How many exams will you have in winter?
Models: We are translating the text (переводим). We were translating the text when the sub-dean came in (переводили). We will be translating the text the whole lesson tomorrow (будем переводить). The text was being translated the whole lesson yesterday (переводился / переводили). Notes:Present Continuous is used with adverbs now, at present; with the words this week (temporary situation); to express a fixed future arrangement. 2.23 Read Ann’s e-mail and find examples of: a) a fixed future arrangement b) an action happening around the time of speaking c) a timetable d) a permanent state e) a temporary situation f) a habit/routine g) an action happening now Dear Emily, Thanks for your e-mail. It’s always great to hear from you. As for me, I’m really busy. College life is very exciting, but there’s so much to do. I get up at 8 o’clock on weekdays because lectures start at 9:30. I spend most of my afternoons in the library as I’m taking six different courses this term and there’s lots of reading to do! At the weekend I dosome part-time waitressing. So as you can see, I’m working very hard these days. But it’s not all work and no play. Tonight I’m having dinner with some classmates. I can’t wait! I’d better finish here because Sarah, my flatmate, is calling me to come and help her. Come and visit me soon! Ann
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|