МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Grammar Revision: TensesExercise 4. Using online grammar reference resources (for example, http://real-english.ru) read about the tenses of the English verb. You can use the following link: http://real-english.ru/crash/lesson5.htm Exercise 5. Choose the correct form of the verb, explain why other forms are inappropriate. 1. The world (gets/is getting/was getting) smaller nowadays. 2. Increasing cultural awareness (means/mean/has meant) to see both the positive and negative aspects of cultural differences. 3. When the Venezuelan president (had come/came) to Spain for an official visit he (has come/came) to the king and hugged him. 4. Whilst he (talked/was talking), right in the middle of the conversation he (was taking/took) out a banana, (has pealed/peeled) it and started eating it. 5. How (do we act/we act) in different situations? 6. What (happens/does happen/happened) when we interact with people from other cultures? Exercise 6. Using the Internet resource http://www.amazon.com find a book Intercultural Communication for Business (Managerial Communication) by James S. O'Rourke Elizabeth and A. Tuleja. Read the Table of Contents (pp. vii-xi) and answer the question: What aspects of intercultural communication does the book cover?
Exercise 7. Translate the book description:
INTERCULTURAL COMMUNICATION FOR BUSINESS, Second Edition, examines the basis for culture, reviewing the work of social scientists, cultural anthropologists, and global managers on this emerging topic. Definitions of culture, issues of cultural change, and how cultures adapt are included, along with practical examples, case studies, and illustrations of how cultural issues are managed both domestically and internationally. Throughout the text, emphasis is placed on understanding eight dimensions of culture: context, identity, learning, environment, change, time, authority, and achievement. The text begins by providing a foundation for understanding cultural perceptions and stereotypes, and then focuses on understanding frames of reference; language codes, symbols, and context; and verbal and non-verbal communication. Next, it highlights issues of cultural identity regarding individual and collective identity, and examines the effects of culture on power and authority. Finally, it provides practical applications for intercultural communication.
Exercise 8. From the book Intercultural Communication for Business (Managerial Communication) read the chapter devoted to the definitions of culture (p. 5). Answer the questions. 1. How many definitions of culture are in common use? 2. What does Edward T. Hall say about culture? 3. How does Dutch interculturalist Fons Trompenaars define culture? 4. What is Geert Hofstede's analogy of culture? 5. How do anthropologists Kluckhon and Strodbeck construct their definition of culture?
|
||||||||
|