Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary to learn


1. according to / in accordance with

2. approve

3. be interrelated

4. competitive

5. community

6. divide into periods

7. err on the side of caution

8. establish relationships

9. frequency

10. get on with smb

11. indicate

12. invasion of privacy

13. junior / senior

14. keep an appointment

15. linear

16. loyalty

17. monochronic/polychronic culture

18. personal space

19. preferences

20. put a high value on

21. recognise

22. refer to

23. reflect / reflection

24. related concepts

25. similar

26. socialise

27. stare at

28. strong affiliation with

29. tied together

30. tool

31. touch smb

32. vary

33. verbal messages

34. violation

35. waste time


UNIT 5

Controlled Practice

LISTENING:

Individualist and Collectivist Cultures (II)

Exercise 1. There are two different types of cultures - where the individual is seen as central –individualist cultures– and those where the group is the most important unit –collectivist cultures.Listen to Part 8 of the series about culture which deals with the difference between these cultures. Use the following link: http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/webcast/tae_whoonearth_archive.shtml)

 

Exercise 2. Complete the table with the key words and phrases from the text.

Independent, dependent on one another, personal happiness, value autonomy, the norms, the duties, the obligations of the group, freedom and choice, self-sufficiency, equality, education and affluence, social and geographic mobility, media output of films and television shows, personal achievement, family values, security, good social relationships, a globalised society, hierarchy, respect for elders, to be in charge of their own lives, social obligations, the dominant type of behaviour

 

1. Individualist Societies:    
2. Collectivist Societies:    
3. Individualistic Culture Values:    
4. Collectivist(ic) Culture Values:  
5. The USA Influence:    

 

Exercise 3. Listen again. In pairs take turns to answer the questions.

1. What is an individualist society?

2. Can you give a definition to the collectivist society?

3. What are the values of individualistic cultures?

4. What are the values of collectivist(ic) cultures?

5. What is the attitude to religion in India?

6. What plays a great importance in Chinese culture?

7. What is a huge problem in Britain?

8. Why do American norms and values influence other cultures?

SPEAKING

Exercise 4. Using the key words and phrases prepare a 2-minute talk on one of the following topics:

 




Переглядів: 344

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Grammar Revision: Pronouns | Family hierarchy in China

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.