МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Vocabulary to learn1. according to / in accordance with 2. approve 3. be interrelated 4. competitive 5. community 6. divide into periods 7. err on the side of caution 8. establish relationships 9. frequency 10. get on with smb 11. indicate 12. invasion of privacy 13. junior / senior 14. keep an appointment 15. linear 16. loyalty 17. monochronic/polychronic culture 18. personal space 19. preferences 20. put a high value on 21. recognise 22. refer to 23. reflect / reflection 24. related concepts 25. similar 26. socialise 27. stare at 28. strong affiliation with 29. tied together 30. tool 31. touch smb 32. vary 33. verbal messages 34. violation 35. waste time UNIT 5 Controlled Practice LISTENING: Individualist and Collectivist Cultures (II) Exercise 1. There are two different types of cultures - where the individual is seen as central –individualist cultures– and those where the group is the most important unit –collectivist cultures.Listen to Part 8 of the series about culture which deals with the difference between these cultures. Use the following link: http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/webcast/tae_whoonearth_archive.shtml)
Exercise 2. Complete the table with the key words and phrases from the text. Independent, dependent on one another, personal happiness, value autonomy, the norms, the duties, the obligations of the group, freedom and choice, self-sufficiency, equality, education and affluence, social and geographic mobility, media output of films and television shows, personal achievement, family values, security, good social relationships, a globalised society, hierarchy, respect for elders, to be in charge of their own lives, social obligations, the dominant type of behaviour
Exercise 3. Listen again. In pairs take turns to answer the questions. 1. What is an individualist society? 2. Can you give a definition to the collectivist society? 3. What are the values of individualistic cultures? 4. What are the values of collectivist(ic) cultures? 5. What is the attitude to religion in India? 6. What plays a great importance in Chinese culture? 7. What is a huge problem in Britain? 8. Why do American norms and values influence other cultures? SPEAKING Exercise 4. Using the key words and phrases prepare a 2-minute talk on one of the following topics:
|
||||||||||||||||||
|