Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Suggesting and verifying a course of action

Once you have an accurate picture of the situation, you are in a position to propose a course of action to your caller. You should:

· outline the proposal and check that it is acceptable to the caller

· confirm that they understand what is to be done.

Here is an example of a call where active listening skills are used and a course of action is agreed:

A: Good morning, John Sharp speaking.

B: John, hello. Tony Mills from Mega deals here. I've got a problem with that last order…

A: A problem, did you say?

B: Yes, well the order was incomplete. We ordered 600 but when we checked the consignment, it was obvious that we hadn't got them all.

A: So how many were you short?

B: Well, they came in boxes of 50 and we only had 8 boxes so we're missing 200. The thing is, it wouldn't normally be a hassle but you see…

A: When do you need the remainder?

B: By Monday; we must have them by Monday.

A: Immediately after the weekend, you say?

B: Well, we could just stretch to Tuesday but no later because…

A: Okay, leave it with me. I'll get on to dispatch and make sure you get another 200 by Tuesday at the latest.

B: Thank you, I’ll call you back if there’s a further problem.

 

Taking notes

If you handle a lot of calls each day, then it is essential to log each one under date and time. For all calls you should make a note of who rang, for what reason, and the action you agreed with times and details of address, telephone number etc.




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Gathering information | Dealing with difficult callers

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.