Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Connecting

1. Imagine you are calling a company and want to speak to someone who works there. Can you think of any phrases you might use, or that you might hear?

Useful Phrases  
ü How can I help?
ü Can I speak to …, please?
ü Who’s calling, please?
ü Please hold
ü I’ll just put you through
ü Could I speak to……please?
ü Who shall I say is calling?
ü Just a second
ü I’ll see if he’s in
ü I’ve got ……..on the phone for you
ü Hang on a moment
 

2. Use the words in the box below to complete the conversation. Then try to make your own Telephoning:

in hold just here hang
can could put calling can

 

Michelle: Hello, you've reached the marketing department. How 1. __________I help?

Male: Yes, can I speak to Rosalind Wilson, please?

Michelle: Who’s 2. ________please?

Male: It’s Richard Davies 3. ________.

Michelle: Certainly. Please 4. ________and I’ll 5. ________you through.

Male: Thank you.

Michelle: Hello, marketing. How 6. ________I help?

Male: 7. ________I speak to Jason Roberts please?

Michelle: Certainly. Who shall I say is calling?

Male: My name’s Mike Andrews.

Michelle: 8. ________a second - I’ll see if he’s 9. ________. Hello, Jason, I’ve got Mike Andrews on the phone for you ... OK - I’ll put him through. 10. ________on a moment, I’m just putting you through.

Messages

1. Imagine you work as a receptionist and you receive a call for someone who isn't there. What might the caller say, and what would you say in reply?

Useful Phrases
ü Can I speak to …, please?
ü I’m afraid he’s in a meeting
ü Can I help?
ü Can you call back later?
ü Can I take a message?
ü Could you tell him that…
ü Can I take your number, please?
ü OK, I’ll make sure he gets the message

2. The lines in the following telephone conversation are in the wrong order. Rearrange them, then try to make the dialogue of your own.

Claire: Or can I take a message?

Female: Actually, would you mind? Could you tell him that Jennifer McAndrews called and that I’m in the office all day if he could call me back.

Claire: Goodbye!

Female: Yes, it’s 5556872.

Claire: In about an hour. Can you call back later?

Female: Hello, can I speak to Adrian Hopwood, please?

Claire: Can I take your number, please?

Female: No I need to talk to Mr Hopwood, I think. What time will he be out of the

meeting?

Claire: Hello, finance department

Female: Okay, I’ll do that.

Claire: I’m afraid he’s in a meeting at the moment. Can I help?

Female: Thanks very much for your help, bye!

Claire: 5556872. Okay, I’ll make sure he gets the message.




Переглядів: 469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Dealing with difficult callers | Wrong number

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.