МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Connecting1. Imagine you are calling a company and want to speak to someone who works there. Can you think of any phrases you might use, or that you might hear?
2. Use the words in the box below to complete the conversation. Then try to make your own Telephoning:
Michelle: Hello, you've reached the marketing department. How 1. __________I help? Male: Yes, can I speak to Rosalind Wilson, please? Michelle: Who’s 2. ________please? Male: It’s Richard Davies 3. ________. Michelle: Certainly. Please 4. ________and I’ll 5. ________you through. Male: Thank you. Michelle: Hello, marketing. How 6. ________I help? Male: 7. ________I speak to Jason Roberts please? Michelle: Certainly. Who shall I say is calling? Male: My name’s Mike Andrews. Michelle: 8. ________a second - I’ll see if he’s 9. ________. Hello, Jason, I’ve got Mike Andrews on the phone for you ... OK - I’ll put him through. 10. ________on a moment, I’m just putting you through. Messages 1. Imagine you work as a receptionist and you receive a call for someone who isn't there. What might the caller say, and what would you say in reply?
2. The lines in the following telephone conversation are in the wrong order. Rearrange them, then try to make the dialogue of your own. Claire: Or can I take a message? Female: Actually, would you mind? Could you tell him that Jennifer McAndrews called and that I’m in the office all day if he could call me back. Claire: Goodbye! Female: Yes, it’s 5556872. Claire: In about an hour. Can you call back later? Female: Hello, can I speak to Adrian Hopwood, please? Claire: Can I take your number, please? Female: No I need to talk to Mr Hopwood, I think. What time will he be out of the meeting? Claire: Hello, finance department Female: Okay, I’ll do that. Claire: I’m afraid he’s in a meeting at the moment. Can I help? Female: Thanks very much for your help, bye! Claire: 5556872. Okay, I’ll make sure he gets the message.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|