МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Reading TasksUnderstanding main points Answer these questions 1) Find in the text some specific details of early Italian technique. 2) What changes occurred in the technique of 15th century painters? 3) Describe the technique of painting called tempera. 4) What does “glaze”cmean? Can you explain what “blending of colors” is? What’s the opposite of “transparent”? 5) Describe about the development of the oil-painting technique, using painters of the Venetian school as an example. 6) Point out two different approaches to the line and colour. Understanding details Make these statements T (true) or F (false) according to the information in the text. 1. The early tempera paintings were done on gesso grounds on wood panels. 2. Artists progressed by developing superior skill and craftsmanship rather than by adopting more fluent or easily handled materials. 3. The works of Botticelli and Fra Angelico exemplify the high point of technical achievemen in marine. 4. Antonello refined his tempera paintings throughout with oily or resinous transparent glazes. 5. In their importance to painting techniques line can be rated above colour. 6. The practice of easel painting in oil paint on canvas was a sudden invention. 7. The tonal masses might be used to play a part equal to that of linear draftsmanship. This change was made possible by the adoption of oily mediums. 8. Working under the patronage of the Church or the reigning families, the artists reflected the artistic tastes of their times. 3. How the text is organized These sentences summarise the main idea of each paragraph. Match each sentence to the correct paragraph. 1. The early Italian paintings. 2. The culmination of tempera painting. 3. Predomination of colour. 4. The practice of easel painting – a few introductory words increasing influence of the tonal masses. Match these words as they occur together in the text.
Text 6 HOW TO APPRECIATE PAINTINGS
|
||||||||||
|