Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



WHILE-LISTENING

Watch the parts of the video-track and answer the following questions:

00:00 – 00:36

3. Who and what is the speaker?

4. What does Electrical Engineering deal with?

5. How often do we meet electrical problems?

00:37 – 00:48

6. Is Electrical Engineering a broad field?

7. What sub-fields does Electrical Engineering encompass?

00:49 – 01:17

8. How does Electrical Engineering contribute to our society nowadays?

01:17 – 01:40

9. Do Electrical engineers work alone or solve problems together with engineers from other fields?

10. What are the problems of today that Electrical engineers have already started to solve?

01:41 – 02:00

11. What is the problem in Australia today?

12. How do Electrical engineers solve this problem?

02:31 – end

13. Do Electrical engineers design goods for old people?

14. What do they design?

POST-LISTENING

15. Summarize the answers to the video and make your own text on the topic of Electrical Engineering.

MECHANICAL ENGINEERING

(03:29)

PRE-LISTENING

1. Do you know the following words? Can you guess the meaning of any of them? Study the meaning of the words: “aim”, “ability”, “to equip”, “a graduate”.

2. What does Mechanical Engineering deal with?

WHILE-LISTENING

Watch the parts of the video-track and answer the following questions:

00:00 – 00:39

3. Who and what is the speaker?

4. What does Mechanical Engineering deal with?

00:40 – 01:36

5. What are the sub-disciplines of Mechanical Engineering that are mentioned in the video-track?

6. Do Mechanical engineers work alone or together with engineers from other fields?

7. How often do Mechanical engineers solve problems?

01:37 – 02:32

8. What is the aim of teaching the discipline of Mechanical Engineering?

02:33 – 03:29

9. Where can the graduates with a degree in the Mechanical Engineering work?

POST-LISTENING

10. Summarize the answers to the video and make your own text on the topic of Mechanical Engineering.

 

 

MAKING THE RIGHT CHOICE

Part I

SECTION A

1. Look at the picture and answer the following questions:

 

1. Is it indoors or outdoors? 2. What kind of room is this? 3. What are the people on the picture? 4. Do you think they are just students or they work and study to improve education? Why? 5. What kind of a lesson is it? Why? 6. Do you think they are interested in this lecture? Why? 7. Do you think this lecture covers technical aspects?  

 




Переглядів: 436

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Part III | Answer the following questions about yourselves. Compare your answers with a partner.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.