Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



WHILE-LISTENING

Watch the video a part by part and answer the following questions:

00:00 – 00:27

3. What is the main idea of this short introduction?

00:28 - 00:52

4. What is the most simplified definition of ‘materials science’?

5. Who and what is the speaker?

6. What does the Materials Science study according to the speakers?

the 1 speaker: __________

the 2 speaker: ___________

the 3 speaker: ___________

00:53 – 04:33

7. What are the spheres of usage of Materials Science research that are mentioned in this part of video?

8. What do they study and do on practice at Penn State?

04:34 – 05:10

9. What is the idea of interdisciplinary learning?

POST-LISTENING

10. Summarize the ideas of what materials science is, what it deals with, what it studies and why.

 

SMART MATERIALS

Part I

1. Read the following sentences below (1-3). What does the word ‘smart’ mean in each one (clever, fashionable, formal)?

1. He wore a smart suit to the meeting.

2. She’s the smartest girl in the class.

3. They stayed in a smart hotel in New York.

(“Engineering” Workshop by Lindsey White, OUP; Unit 6, pg.7, ex.1)

2. a) Look at the title of the text. Do you think the materials are clever, fashionable, or formal?




Переглядів: 452

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Make a summary of this text. (List the materials mentioned and their main properties). | Complete the definitions (1-8) below with the highlighted words in the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.