МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
PRE-LISTENING1. Read the words and their explanations; try to understand the meaning: jack = electronic connection between two pieces of electrical equipment; semi = half, ex. semi-circle, semi-automat; wire = a piece of metal in the form of a thin thread that is used to carry electricity; cord (US) = a kind of a cable to carry wires; channel = ex: a TV station, a radio station, etc…; to play back = to turn on the TV or recorder and watch or listen to something again. WHILE-LISTENING Listen to the track without video and answer the following questions. 2. What is being connected? 3. What is the model of a camera? 4. Why are colours mentioned? 5. What is the order of the colours mentioned? 6. Listen, watch the video and fill in the gaps in the following text:
POST-LISTENING Fulfill the following tasks: 7. Summarize the instructions on how to connect a camera to a TV or a computer. 8. Watch the video without audio and make comments. 9. Write the instructions on how to connect a photo camera to a computer, a microphone to a computer, a mobile phone to a computer, a DVD player to a TV, etc.
COMPUTER COMPONENTS (02:18) PRE-LISTENING 1. Do you know the following words: “visible”, “generation”, “integrate(d)”? 2. What computer components do you remember?
|
|||||||||
|