Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



WHILE-LISTENING

Watch the video and answer the following questions:

2. What can power this radio?

3. What are the elements of this radio? Where are they situated?

POST-LISTENING

4. Where can we use this radio? Would you like to have one?

 

 

TREVOR BAYLIS ECO-MEDIA PLAYER

(01:37)

PRE-LISTENING

1. Who is Trevor Baylis?

2. What is he famous for?

3. What does ‘eco’ mean?

4. What does ‘media player’ mean?

 

WHILE-LISTENING

Watch the video and answer the following questions:

5. How many years ago did Trevor Baylis invent the clockwork radio?

6. What country did he invent the radio for?

7. What kind of problem was there in Africa?

8. What is his original idea?

9. Complete the following phrase that Trevor says: “Welcome to the next ………”.

10. What are the parameters of work of the invented player?

POST-LISTENING

11. Summarize everything you know about this eco-media player. What are its characteristics?

 

 

TREVOR BAYLIS – AN INVENTOR

(04:37)

PRE-LISTENING

1. What is Trevor Baylis famous for?

2. What country was his invention for?

3. What kind of problem was there in that country?

WHILE-LISTENING

Watch the video and answer the following questions:

4. Why did he start his own company?

5. What are the questions that he asks himself before producing assistance to inventors?

6. What is a “Dragons’Den”?

7. Does Trevor think that the art of invention can be taught?

POST-LISTENING

8. What advice can be given to a person who wants to invent something?

 

 

ROBOTS IN OUR LIFE

Part I

How many senses have you got? What are they? Why are they important?

Match the verbs in column A with the parts of the body in column B and the sense nouns in column C.

 

A verbs B parts of the body C sense nouns
see hear smell taste touch nose hands eyes ears mouth smell touch sight hearing taste

* (“Engineering” Workshop by Lindsey White, OUP; Unit 17, pg.19, ex.2)

3. What is the difference between ‘see’ and ‘look’, ‘hear’ and ‘listen’?

* (“Engineering” Workshop by Lindsey White, OUP; Unit 17, pg.19, ex.3)




Переглядів: 543

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Read the text again and fill in the gaps. Use the words from the boxes in each part. | Read the following text quickly and choose the correct answers to the questions below. Don’t pay attention to the gaps.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.