Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Now choose the correct answers to the questions (1-3) below.

1. Where is the text from?
  a) A government information leaflet.
  b) A teenage magazine.
2. What is the text about?
  a) how many children watch TV in Britain.
  b) how many children there are in Britain.
3. Who is this information useful for?
  a) people planning educational resources
  b) teachers and parents

8. Read the text above again and write the numbers in italics (1-12) from the text in figures.

12.1m (12,100,000)  
 
 
 
 
 

 

 

Read the text again and decide if the sentences (1-3) below are true (T) or false (F).

There are more boys than girls in Britain. T F
The total number of children has increased since a census in 1971. T F
In 1971 the same percentage of children were under five. T F

Check the knowledge of active vocabulary from this module with the help of

“ACTIVE VOCABULARY” section.

 

SIGNS, SYMBOLS AND ABBREVIATIONS

(the material of the module is taken from:“Engineering” Workshop by Lindsey White, OUP;

Unit 23, pg.26; Unit 24; pg.27)

SECTION A

What do these abbreviations stand for? Match the abbreviations below with their full forms (1-9) below.

cm kg l ml g (x)² (x)³ km m
centimetre   metre  
gram   millilitre  
kilogram   cubic  
kilometre   square  
litre        

 

2. Do we have the same words in the Russian language? Why is it useful to have standard international systems?

Complete the sentences (1-8) below by putting one word from the box in each space.

area capacity distance length liquid (quantity) speed weight height

 

DID YOU KNOW ?

1. The __________of the Eiffel Tower in Paris is about three hundred metres.
2. The __________of the Charles Bridge in Prague is five hundred and sixteen metres.
3. The surface __________ of Lake Balaton in Hungary is five hundred and ninety-three square kilometers.
4. The maximum __________ limit on expressways in Poland is one hundred and ten kilometers per hour.
5. The __________ of the bell in Dubrovnik’s city tower is two thousand kilograms.
6. The __________ between Bratislava and Budapest is about two hundred kilometers.
7. A magnum champagne bottle can hold one point five litres of __________.
8. The engine __________of Formula One car is three thousand cubic centimeters.

 

Match the numbers and abbreviations below with the words in italics from exercise 3 in the following table.

516m 110kph 3000cc (or cm³) 200km 300m 1.5l 593km² 2000kg
  height   weight  
  length   distance  
  area   liquid  
  speed     capacity  
                 

 




Переглядів: 393

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
NUMBERS | Rewrite the measurements (1-9) below as numbers and abbreviations.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.