МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Introductions and Opening Conversation GambitsIn formal situations, a man is introduced to a woman, unless he is much older and more senior. Young men are introduced to older men and young women to older women.
А: Wendy, I'd like you to meet my brother, Sam. В: How do you do? С: How do you do? В: What do you think of life in England? С: I'm still feeling pretty homesick. В: It's bound to1 be strange at first. _________ 1 bound to: sure to
*** — Mrs. Hughes, this is Peter Brown. — How do you do? — How do you do? — How do you find things over here? — If it wasn't for the climate, I'd like it very much. — It won't take you long to settle down.
*** — Mother, this is Joe's brother, David. — How do you do? — How do you like London? — It's quite different from what I expected. — Don’t worry; you’ll soon get used to it.
*** — Mrs. Stacey, I'd like to introduce my Greek friend, Milos. — How do you do? — How do you do? — What are your first impressions of England? — Of course, it's much colder here than it is at home. — Never mind; you'll be all right in a week or two.1
The Weather Foreigners are often amused that the English spend so much time discussing the weather. The reason for this is not simply that our weather is interesting and variable, but that the English are reluctant to converse about personal matters with people who are not friends. Mentioning the weather can be a useful and inoffensive way of starting a conversation with a stranger at a bus stop or in a train. A: Fairly mild for the time of year. В: Yes. Quite different from the forecast. A: They1 say we're in for snow.2 В: Let's hope it keeps fine for the weekend. __________ 1They: the forecasters 2we're in for snow: snow expected.
*** — It seems to be clearing up. — It makes a change, doesn't it? — Apparently it's going to turn colder. — Still, another month should see us through the worst of it1. __________ 1see us through the worst of it: find us through the worst of the winter and into spring.
*** — Nice and bright this morning. — Yes. Much better than yesterday. — The wind`ll probably get up later. — As long as it doesn't rain1. __________ 1as long as it doesn't rain: I don't mind what happens provided it doesn't rain.
*** — It's good to see the sun again. — A big improvement on what we've been having. — It's supposed to cloud over this afternoon. — I didn't think it would last.
|
||||||||
|