МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||
Два підходи до розв’язання задачі зрівнюваннягеодезичних побудов|шикувань| Із попереднього підрозділу можна відмітити|помітити|, що при розгляді сутності і способів зрівнювання геодезичних побудов|шикувань| в їх основі лежить математичне поняття «рівняння» (умовні рівняння, рівняння похибок, нормальні рівняння та інші), яке на мові|язиці| алгебри представляє|уявляє| деяку модель процесу вимірів з урахуванням|з врахуванням| факторів, що впливають на цей процес. Багаторазові, у тому числі і надлишкові виміри в задачах зрівнювання, формально представляються у вигляді системи рівнянь, яку можна інтерпретувати як модель серії (ряду|лави|) вимірів. Різноманіття і особливості вирішення геодезичних завдань приводить до того, що, як правило, процеси вимірів описуються невизначеними системами рівнянь, тобто недовизначеноюсистемою – система рівнянь (зазвичай диференціальних), число рівнянь в якій менше числа невідомих і перевизначеноюсистемою – система, число рівнянь якої більше числа невідомих. Наведемо на прикладах недовизначену і перевизначену системи рівнянь. Приклад|зразок| 9.1. Візьмемо трикутник, де виміряні|виміряти| три кути|роги|. Отже, має місце рівняння , де β – виміряні кути, V – поправки до вимірів. На рис. 9.1 вершині трикутника Авідповідає кут , вершині Ввідповідає кут , а вершині Скут . Позначимо , де W – нев'язка в трикутнику. Тоді справедливо записати . (9.1) Отримано рівняння, яке містить три невідомих і один вільний член W. Таке рівняння має безліч рішень, тобто система рівнянь, що складається з одного рівняння є недовизначеною. Приклад|зразок| 9.2. Розглянемо систему трьох нівелірних ходів з однією вузловою точкою С.При цьому вважатимемо висоту вузлової точки Н за невідому. Необхідно знайти цю висоту. Пояснимо дане завдання графічно (див. рис. 9.2). Математична модель даної ситуації має вид: ; (9.2) де Н1, Н2, Н3 – висоти початкових реперів, h1, h2, h3 – виміряні перевищення, Н – висота вузлової точки С. Таким чином, маємо три рівняння з одним невідомим, тобто система рівнянь (9.2) є перевизначеною і має, також як і у прикладі 9.1, безліч рішень.
Рис. 9.2 – Система нівелірних ходів з вузловою точкою Практика показує, що процес зрівнювання геодезичних побудов|шикувань| завжди описується невизначеними|неозначеними| системами рівнянь, які не мають єдиного розв'язання, тобто не можуть бути розв’язані|рішати| способами елементарної алгебри – способами підстановки, порівняння, складання, графічним способом або способом визначення. Метод вирішення невизначених|неозначених| систем рівнянь був запропонований на початку XIX ст.|ст| німецьким математиком і геодезистом К.Ф. Гаусом (1777 – 1855) і французьким математиком А.М. Лежандром, який отримав|одержував| назву методу найменших квадратів.
|
|||||||||||||||
|