Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПЕРЕДМОВА

ЛАТИНСЬКА МОВА

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК

До практичних занять з латинської мови

для студентів денної та заочної форм навчання

за напрямом підготовки «АГРОНОМІЯ» ОКР бакалавр

 

 

МЕЛІТОПОЛЬ


Кривонос І.А.

Латинська мова. / Навчальний посібник з латинської мови для студентів- агрономів /. – Мелітополь: ТДАТУ, 2012. – 82с.

 

Укладач: викл. Кривонос І.А.

 

Рецензенти: к. с.-г.н., доцент, в.о. зав. кафедри хімії та біотехнології ТДАТУ

М.О. Колесніков

к. пед.н., доцент, зав. кафедрою англійської філології та методики викладання англійської мови філологічного факультету МДПУ

ім. Б.Хмельницького Т.В. Коноваленко

 

Розглянуто та схвалено на засіданні кафедри іноземних мов ТДАТУ.

 

"17" квітня 2012 р., протокол № 8

 

Розглянуто та рекомендовано до друку методичною комісією факультету агротехнології та екології.

 

"__" _______2012 р., протокол № __

©ТДАТУ, 2012

 

 


ЗМІСТ

Передмова…………………………………………………………………………………... ЗАНЯТТЯ 1 § 1.Коротка історія латинської мови…………………………………………………….... § 2.Латинський алфавіт …………………………………………………………….…….... ЗАНЯТТЯ 2 § 3.Правила вимови голосних та дифтонгів …………………………………….……...… § 4.Правила вимови приголосних ……………………………………………………...…. § 5.Правила вимови буквосполучень …………………………………………………...... Вправи …………………………………………………………………………………….…. ЗАНЯТТЯ 3 § 6.Довгі та короткі склади …………………………………………………………….….. § 7.Наголос ………………………………………………………………………….…….… Вправи …………………………………………………………………………………….…. ЗАНЯТТЯ 4 § 8.Історія становлення біологічної термінології та номенклатури …………….………. ЗАНЯТТЯ 5 § 9.Частини мови ………………………………………………………………….………. § 10.Іменник. Граматичні категорії іменників ……………………………………….…... § 11. Відміни іменників ………………………………………………………………….…. § 12.Словникова форма іменників ………………………………………………………... § 13.Основа іменника ……………………………………………………………………… Вправи …………………………………………………………………………………….…. ЗАНЯТТЯ 6 § 14.Прикметник. Граматичні категорії прикметників ……………………………….…. § 15.Узгодження прикметників з іменниками …………………………………………… Вправи ………………………………………………………………………………….……. ЗАНЯТТЯ 7 § 16.Загальні відомості про таксонімічні категорії…………………………………..…... § 17.Біномінальні назви ………………………………………………………………….… Вправи …………………………………………………………………………………….…. ЗАНЯТТЯ 8 § 18.Латинські назви гібридів та культурних рослин ………………………………..…... Вправи ……………………………………………………………………………….………. ЗАНЯТТЯ 9 § 19.Числівник. Кількісні та порядкові числівники …………………………….…….….. Вправи ………………………………………………….……………………………………. ЗАНЯТТЯ 10 § 20.Інформативний зміст латинських назв рослин і тварин …………………..………... § 21.Утворення видових епітетів рослин і тварин від географічних назв …………….... Вправи …………………………………………………………………………………….…. ЗАНЯТТЯ 11 § 22. Префіксація ……………………………………………………………………….…… Вправи …………………………………………………………………………………….…. ЗАНЯТТЯ 12 § 23.Тавтоніми ………………………………………………………………………….…... § 24.Уніномінальні назви ……………………………………………………………….…. § 25.Уніномінальні назви рослин ……………………………………………………….… § 26.Уніномінальні назви тварин ……………………………………………………..…… Вправи …………………………………………………………………………………….…. ЗАНЯТТЯ 13 Вправи на повторення вивченого матеріалу ………………………………………….…... ДОДАТКИ Видатні ботаніки …………………………………………………………………….……… Етимологічний довідник …………………………………………………………….……... Лексичний мінімум (до ЗАНЯТТЯ 5) ……………………………………………………... Лексичний мінімум (до ЗАНЯТТЯ 6) ……………………………………………………... Лексичний мінімум (до ЗАНЯТТЯ 9) ……………………………………………………... Лексичний мінімум (до ЗАНЯТТЯ 10) …………………………………………………..... Латинські терміни агро-біологічної спрямованості ……………………………………… Визначення довготи відкритого другого складу від кінця слова у ботанічних термінах. Транслітерація українських букв латинським алфавітом …………………….………….. Цифри ………………………………………………………………………………………... Зведена таблиця відмінкових закінчень латинських іменників …………………………. Латинські скорочення в сучасних мовах ……………………………………….…………. Латинські прислів'я, сентенції та афоризми ………………………………………….…… Я - людина, і ніщо людське мені не чуже……………………………………………….…. Про всі речі, доступні пізнанню, і про деякі інші …………………………………….…... Життя коротке, наука простора …………………………………………………….…... Студентський гімн “GAUDEAMUS“ …….………………………………………….……..   ЛІТЕРАТУРА………………………………………………………………………….…... Для нотаток ………………………………………………………………………………….  

ПЕРЕДМОВА

Посібник призначений для студентів вищих навчальних закладів агробіологічного профілю.

Мета посібника - ознайомити студентів із основами латинської мови, допомогти набути практичних умінь та навичок використання фахової латиномовної термінології у навчальній, науковій та виробничій діяльності. Оволодіння основами латинської мови надасть студентам можливість правильно читати, писати і перекладати латинські терміни з ботаніки, фітопатології та зоології, допоможе свідомо сприймати й опановувати біологічну номенклатуру. Навчання термінологічної латини означає також створення передумов для усвідомленого засвоєння терміноелементів греко-латинського походження, що увійшли у відповідну субмову біології.

Посібник має чітку структуру: основний курс, додатки, етимологічний довідник. Основний курс складається з 13 занять, кожне з яких містить теоретичну частину - граматичні і термінологічні теми, питання для самоперевірки та комплекс вправ на закріплення та систематизацію вивченого матеріалу. В додатках є необхідний лексичний мінімум. Основу лексики, відібраної для засвоєння, становлять ботанічні терміни. Викладач може комбінувати, доповнювати та розширювати лексичні мінімуми.

У розділі “Фонетика” (заняття 1-3) наведено теоретичний матеріал та систему вправ, спрямованих на формування орфоепічних, орфографічних умінь і навичок, необхідних для читання та написання латинських слів: латинський алфавіт, правила вимови голосних, приголосних і буквосполучень, правила складоподілу та постановки наголосу в латинських словах.

У розділі “Морфологія” (заняття 4-13) викладено граматичний матеріал, необхідний для оволодіння конструюванням, аналізом та формоутворенням біологічних термінів. Оскільки базис біологічної термінології та номенклатури становлять іменники і прикметники, найбільшу увагу приділено вивченню саме цих частин мови.


Посібник має чітку термінологічну спрямованість. Звернуто увагу на структуру біномінальних, уніномінальних назв рослин і тварин, правила позначення назв гібридів та культурних рослин, інформативний зміст латинських біологічних номенклатурних найменувань.

У кінці посібника розміщено історико-культурологічні, граматичні та термінологічні додатки до основного курсу. Термінологічний курс супроводжується наведенням етимологічних відомостей про походження латинських назв рослин, ознайомлення з якими спрощує запам’ятовування номенклатурних найменувань, робить його більш свідомим, і, відповідно, легшим.

Посібник буде корисним не лише студентам ВНЗ агробіологічного профілю і для осіб, що прагнуть вивчати термінологічну латину самостійно, а також для всіх зацікавлених фахівців-біологів.





Переглядів: 451

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Раздел II ПРАКТИЧЕСКИЙ БЛОК УЧЕБНОГО КУРСА «ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ПРАВУ» | ЗАНЯТТЯ 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.