МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
Exercise 2.4Respond to these statements and write sentences with Shall I … ?
1. It’s very cold in the room. – Shall I close the window? 2. There is a good programme on TV in five minutes. – … it on? 3. I’m awfully hungry. – … some sandwiches? 4. My car broke down. – … you a lift home? 5. I can’t hear the radio. – … it up? 6. I don’t understand the homework. – … you to do it? 7. This meat is delicious! – … you the recipe?
Exercise 2.5 Write sentences with Shall we … ? Choose words from A and B.
1. It’s time to plan our summer holidays. – … 2. Let’s go out this evening. – … 3. Let’s go shopping. – … 4. Let’s have a party. – … 5. Let’s make something delicious. – … 6. Let’s tidy the garden tomorrow. – …
Part III Mixed practice
Exercise 3.1 Choose the correct form.
1. I’m sorry I can’t come tomorrow. I am working/ 2. We are going/are going to go to the theatre tonight. We’ve got tickets. 3. Can I phone you this evening? – I’m afraid not. I am going/will go out. 4. We are having/will have a party next Saturday. Can you come? 5. Come on, Jeff. You look cold. Sit down. I’m making/I’ll make you a cup of tea. 6. Do you know that Maria is going to leave/will leave her job? She told me herself. 7. Do you think it is snowing/will snow in the evening? 8. Could I speak to Sally, please? – Just a moment, please. I’m going to call/I’ll call her. 9. What would you like to eat? – I’m having/I’ll have a pizza, please. 10. I’m seeing/I’ll see the dentist at 12 o’clock on Thursday. 11. Oh, dear, I think I’m going to sneeze/I’ll sneeze. 12. I’m not sure which coat to take. All right, I’m going to buy/I’ll buy the grey one. 13. Put on your coat or you’re catching/you’ll catch cold. 14. Irina will go/is going to Oxford University if she improves her English.
Exercise 3.2 Open the brackets using the Present Continuous, the Future Simple, be going to.
1. I don’t think it will rain (rain) this afternoon. 2. What … (you/do) next weekend? – Nothing. I’m free. 3. I’m sure Marta … (invite) us to the anniversary. We’ve been friends for ten years. 4. Why are you putting on make-up? – I … (go) to the disco. 5. Do you think Greg … (wait) for us at the station tomorrow? 6. Leave the old bread in the garden. The birds … (eat) it. 7. Steve can’t help us tomorrow. He … (take) an exam. 8. Paul … (buy) the same car as his brother’s. He told me yesterday. 9. This story is incredible! I think I … (tell) it to all my friends. 10. The music is too loud. – OK. I … (turn) it down. 11. Don’t put the cake back in the fridge. I … (have) a piece. 12. Rick is ill, so he … (not come) to the conference tomorrow. 13. This is an expensive suit but we offer you a discount. – I … (take) it. 14. Jessica’s pregnant. She … (have) twins. 15. If you don’t understand something, ask the teacher. She … (help) you.
|
||||||||||||||||||||
|