МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Exercise 3.4Read the job interview. Put the verbs in the correct tense form.
Ms Simpson: Good morning, my name is Ms Simpson. Sorry, I’m a bit late. (1)… (you/wait) long? Robert: That’s no problem, Ms Simpson. Ms Simpson: You (2) … (apply) for the Laboratory Assistant's position, right? Robert: Yes, Ms Simpson. When I (3) … (see) it advertised, I (4) … (think) it would really suit me. I (5) … (look) for a job for the last two months. Ms Simpson: Can you tell me why you (6) … (reply) to our advertisement? Robert: Well, I (7) … (always/enjoy) science and I (8) … (believe) that this position will extend my skills in this area. I (9) … (think) that I'll be really good at this work. In fact I (10) … (learn) so fast. Ms Simpson: (11) … (you/know) exactly what you (12) … (do) as an Assistant? Robert: A Laboratory Assistant (13) … (help) with the equipment and (14) … (prepare) the chemicals for experiments. Ms Simpson: (15) … (you/enjoy) studying while you (16) … (be) at college? Robert: I suppose I (17) … (be) a reasonable student. I (18) … (pass) all my tests and (19) … (enjoy) studying subjects that interested me. Ms Simpson: (20) … (you/have) any further plans? Robert: For the last few months I (21) … (think) of going to college. Ms Simpson: (22) … (you/ever/have) a job before? Robert: Yes. I (23) … (work) part-time at a take-away food store. Ms Simpson: How long (24) … (you/be) there and why (25) … (you/leave)? Robert: I (26) … (be) there for a year but I (27) … (not enjoy) it. I (28) … (help) in the kitchen all day. Ms Simpson: I think I (29) … (ask) you everything I (30) … (want) to. Well, we (31) … (get) in touch with you next week. Thank you for coming. Robert: Thank you. Exercise 3.5 Correct these sentences.
1. I’m waiting for you for three hours. 2. How long you have been learning English? 3. They are living in New York since 1998. 4. I’ve been trying to enter university since two years. 5. It has being real fun for us! 6. Since when did they learn English? 7. I’ve been knowing Mr Harrison for some time. 8. As he has still been absent, we should call the police. 9. He has already been smoking two packs of cigarettes. 10. She wears the same dress since I’ve met her.
|
||||||||
|