МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Exercise 3.5Write B’s questions and complete A’s answers. 1. A Detective stories are so boring for me. B What/ like/ read? A I … romance.
2. (in a cafe) A I’ll get a piece of cheese-cake and some vanilla ice cream. B What / would like/ drink? A I think … some orange juice, please.
3. A Sarah is so good at swimming. B When/ learn/ swim? A … when she was four years old.
4. A I’m sorry I’m calling you late. B That’s OK. What/ want/ talk about? A … about Pete. It’s urgent.
5. A I’m exhausted! I worked on my report all day long. B When/ finish/ write it? A I … at 3 a.m.
6. A I’m not going to stay in tonight. B Where/ would like/ go? A I … to the cinema.
7. A Oh, I spent almost nine months on business trips last year! B You / mind/ be away from home for so long? A No, I … , because I like travelling a lot.
8. A I hate hot weather. B Where/ prefer/ have your summer holidays then? A … in Scandinavian countries.
9. A My daughter went to Paris last month. B Why/ decide/ go there? A … because she entered a language school.
10. A My sister hopes to go to Africa soon. B What/ want/ do there? A … some research on wildlife.
Exercise 3.6 Complete the text with the infinitive or –ing form of the verbs.
Dear Susie, I really apologize for (1) … (not/reply) to your letter, but I’m very busy at work now. I’m writing (2) … (thank) you for your invitation. Of course, I’d love (3) … (stay) with your family next weekend. I have decided (4) … (come) by train. You know, I love (5) … (drive) but I don’t like the idea of (6) … (sit) in a traffic jam for half a day! I’m planning (7) … (catch) the 9:40 train from Paddington Station. Please, don’t worry about (8) … (meet) me at the station. It’s not so far from your house, so I don’t mind (9) … (walk). I can enjoy (10) … (breathe) fresh air, (11) … (smell) flowers and (12) … (look) at the green grass! By the way, I’d like (13) … (buy) some presents for your twins. I was thinking of (14) … (bring) them each a Lego. Are they still fond of (15) … (play) with it? Let me (16) … (know) as soon as possible. I am looking forward to (17) … (see) you and (18) … (hear) all your news. I have some interesting things I need (19) … (tell) you. Besides, I promised (20) … (show) you the photos from my birthday party. See you soon. Love, Amy.
|
||||||||
|