МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Exercise 1.5Use the words given to answer the questions. Use a/an or some in your answers.
1. What is there on the table? – salt, spoon, knife, milk, egg There’s some salt, a spoon, a knife, some milk and an egg on the table. 2. What have you got in your bag? – toothpaste, toothbrush, purse, money, credit card 3. What did you buy in the shops? – hat, pair of shoes, perfume, pen, CDs 4. What do you want to buy at the post office? – newspaper, postcards, stamps, magazine, envelope 5. What would you like for breakfast? – coffee, white bread, butter, piece of cake, cheese 6. What presents did you get for your birthday? – flowers, CD, cookery book, dictionary, camera 7. What did you visit on holiday? – museum, gallery, shops, old castle, farm.
Part II The Definite Article
Exercise 2.1 Make the correct choice.
1. I like this cafe. 2. My sister doesn’t go to parties/the parties very often. 3. I went shopping on Monday morning. Shops/The shops were almost empty. 4. Where’s cake/the cake?— I ate it all for lunch . 5. I always have cake/the cake for breakfast. 6. Nowadays most people have computers/the computers in their homes. 7. Don’t switch off computers/the computers! You’re going to do a test now. 8. We went swimming in the lake. Water/The water was quite warm. 9. Don’t go swimming in cold water/the cold water. It’s bad for you. 10. Excuse me, could you pass me sugar/the sugar, please? 11. I like my new job. I like people/the people in my office. 12. Where are children/the children? – They’re playing with their aunt. 13. Children/The children need care and attention from their parents. 14. I liked that opera, but I didn’t understand words/the words. 15. Actions speak louder than words/the words. 16. My sister loves flowers/the flowers. She grows them in her garden. 17. They have a wonderful garden. Flowers/The flowers are so beautiful!
|
||||||||
|