Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Exercise 1.4

A. Make the following sentences negative in two ways.

 

1. There is something in the bowl.

2. We are going somewhere tomorrow.

3. There is something new in this theory.

4. I saw somebody talking to Jane.

5. John went somewhere cold on holiday.

6. There was someone in the kitchen.

 

B. Give positive answers to the questions.

 

1. Are you doing anything special tonight?

2. Do you know anybody who can speak Hindi?

3. Does he live anywhere near the supermarket?

4. Would you like something to eat?

5. Did you see anyone famous at the conference?

6. Did anybody help him with the car?

 

Exercise 1.5

Complete the sentences. Use some or any but don’t repeat the noun.

 

1. Ann didn’t make any mistakes but I made some. (I/make)

2. Where’s your luggage? – … . (I/not/have)

3. Do you need any paper? – No, thank you. … . (I/have got)

4. Could you lend me some wine glasses? – I’m sorry but … . (I/not/have)

5. The fish in the shop didn’t look very fresh, so … . (I/not/buy)

6. There were some nice tomatoes in the shop, so … . (I/buy)

7. Lily didn’t have any money, so … . (I/give her)

Exercise 1.6

Fill in some, any + thing, body or one.

 

1. I heard a noise, but my father didn’t hear anything.

2. … left a book in the classroom. It’s on the table.

3. He doesn’t know … about this exotic country.

4. I’m hungry. I didn’t have … to eat all day.

5. … took my dictionary. I don’t know who it was.

6. There’s … at the door. I’ll open it.

7. Please, don’t say … to my father.

8. Has … in the group got a dictionary?

9. I saw … at the theatre who looks like you.

10. Please, give me … warm. It’s cold in here.

11. Is there … you want to tell me? – Yes, I want to tell you … important.

12. It’s your birthday, not mine. So you can invite … you like.

 

Exercise 1.7

Choose the correct pronoun.

 

1. There is anything/nothing in the fridge. We have to go shopping.

2. I can’t see my bicycle anywhere/nowhere.

3. The question was very difficult. Anyone/No one could answer it.

4. I like the people here. Somebody/Everybody is friendly.

5. Dick’s house is full of books. They’re somewhere/everywhere.

6. I’ve got anywhere/nowhere to stay tonight.

7. Did you go anywhere/somewhere on Sunday? – No, I went anywhere/nowhere.

8. We can start the lesson. Somebody/Everybody is here.

9. They asked him about the journey but he said anything/nothing.

10. Do you know somebody/anybody here? – No, anyone/no one.

11. I can’t find my bag anywhere/nowhere. – I saw it anywhere/somewhere in the room.

12. Don’t worry. The children are somewhere/anywhere in the garden.

13. I didn’t know about Tom’s problem. He told me anything/nothing about it.

 




Переглядів: 347

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 4.7 | Exercise 1.8

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.