Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Exercises

1.Give Russian equivalents of the following phrases:

 

Clothes say a lot about a person, donning an Armani suit, restrictions of law or economics, the importance of fashion, hemlines began to rise, helped people to enjoy themselves, during the 20th century, popularized certain looks and styles, Depression in America and in the UK, jumpers were unpicked and knitted again, the default choice for many people.

 

2.Say if the following sentences are true or false:

 

1. In 1900 the fashion was for women to wear short skirts.2 During the ‘20s and ‘30s, hemlines began to rise.3. Vivienne Westwood and Sonia Rykiel produced chic clothes and popularized certain looks and styles.4. During World War Two and economic depressions had a radical effect on fashion during the 20th century.5. “A fly in the ointment” became many household’s motto.

3. Insert missing words, use the text’s vocabulary:

 

1. Clothes can portray you in a . . . and innocent or dark and . . . light. 2. Charles Dickens and Jane Austen note the importance of fashion and of the female . . . and her role in creating clothes that the upper class was . . . upon and that the working classes judged upon their . . . to last.3. Many fashion houses . . . during the war as most women could not . . . to buy clothes that weren’t . . . and many materials were unavailable.4. When denim material was used by Levi Straus in the . . . century to make strong and . . . clothes for gold . . . he began a phenomenon.5. Designers and makers have gone on to create . . . jeans for cowboys, movie stars and fashion icons and the material is now the . . . choice for many people wanting to be . . . but also a little. . . .

 

4. Translate these sentences into Russian:

 

1. Rolling up your skirt at school, or wearing a tie back to front, can be a form of expression as much as donning an Armani suit. In these ways, perhaps we’ve all got a bit of fashion designer in us? 2. During the ‘20s and ‘30s, hemlines began to rise and a set of couture fashion houses emerged which designed clothes that reflected the growing desire for clothes that helped people to enjoy themselves.3. Coco Chanel and Jeanne Lanvin from France produced chic clothes and popularized certain looks and styles.4. People began to customise and make their own clothes from whatever materials were available.5. Flour sacks were unpicked and sewn into dresses for girls during the Great Depression in America and in the UK during WWII evening dresses were made out of silk from airmen’s parachutes, jumpers were unpicked and knitted again and slippers made out of fabric scraps to prolong the life of your shoes.

 

Text 7




Переглядів: 376

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercises | Exercises

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.