МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Relative clauses 1Relatives clauses are short phrases beginning with words like who, that and which that define or describe people and things. There are two types:
1) Defining relative clause: we use these to identify exactly which person or thing we mean. The information is necessary for the sentence to make sense. The doctor who treated metold me not to worry.
2) Non – defining relative clauses: we use these to give extra information. The information is not necessary for the sentence to make sense. To show this in writing we use commas.
Pablo Picasso, who died in 1973,was a painter and sculptor.
Relative pronouns: which, that Which refers to things and that refers to people and things. That is more common, especially in speech.
The bus which goes to China leaves from here. The woman that we spoke to gave us directions.
Who, whom Who and whom refer to people. In formal speech and writing we can use whom instead of who where who is the object of the sentence. We can also use whom after a preposition. However, this is becoming less common and modern English speakers rarely use whom instead they use who or that. The people who live next door make a lot of noise. It was the same boy whom I met yesterday. Whose Whose shows that something belongs to someone.
The girl whose case had been stolen went to the police station.
Lesson 4 Relative clauses 2 Combining sentences: We can combine the sentences using relative clauses. The bus that goes to Cairo leaves from here. The woman whoteaches us music also plays in an orchestra.
Note that articles often change when sentences are combined. A girl`s case was stolen. She went to the police station. The girl whose case was stolen went to the police station.
Relative clauses with an ing form: The relative clause often has a continuous verb form: I sent a card to the girl living across the street.
What as a relative pronoun: we can use relative pronoun what to mean the things that We didn`t understand what she said.
Lesson 4
|
||||||||
|