Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Preface.

 

There is only one way to master the pronunciation of a foreign language: to repeat the sound features of the language over and over again, correctly and systematically, until they can be said without any conscious thought at all, until the learner is incapable of saying them in any other way. This is the drill method, and it has been used for many years in teaching the sounds of English; the major aim of this book is to provide material suitable for use in learning English intonation. The material given in the chapter devoted to the Anatomy of English Intonation will help students understand the functions of intonation in English. The attitudes that different intonation patterns convey are described in chapter II, Intonation and Meaning, and are arranged according to what types of sentences they are, showing that both sentence structure and speaker’s attitude play a very important part in determining intonation pattern. The intonation drills, given in this book for practice reading and analysing, have two purposes: first, to help the learner to say the tunes in the English way, to get the notes right, and to provide practice in this; and secondly, to get him to use the tunes appropriately, so that he automatically chooses the tune which will express his own attitude of mind in any circumstances.

For the first purpose a teacher is almost certainly needed; there are some gifted people who can acquire the tunes of English by simply imitating what they hear around them, but most foreign students cannot do this and would be unwise to think that they can. For these it is essential to have a teacher to serve as a model and to correct them whenever they go wrong. It is worse than useless to drill the wrong tunes. For the second purpose a teacher is perhaps less necessary, and the intelligent student can probably get a good deal of benefit from using the drills on his own. On the other hand, a good teacher will certainly help the process.

TO THE STUDENT:

The student must be sure that he understands at every point what is required of him, what the tone marks mean, what basic attitude the tone group under consideration reflects, and that he keeps this constantly in his mind. The questions for discussion and the practical assignments will help him achieve this aim. He must make a careful note of his errors in each tune and work to avoid them. He must pay attention to every context sentence as well as to every drill sentence and try to think himself into the kind of situation at which the sentences hint. In private work and revision just as much attention should be paid to the verbal context and the attitude expressed as to the actual speaking of the drill sentence, and repetition should be done aloud.

When all the tunes of all the tone groups have been drilled to the point where a correct intonation pattern is used in the appropriate place, we still cannot say that English intonation has been mastered; there will still be plenty to learn. But hard and intelligent work will provide a firm basis for advance.


I




Переглядів: 169

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.