МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tone Group VIII.
TUNES: 1. High Rise (+ Tail). 2. Low Pre-head + High Rise (+ Tail). 3. (Low Pre-head +) Stepping Head + High Rise (+ Tail).
STATEMENTS. Complete statements with Tone Group VIII have the effect of questions in most cases, as in so many other European languages.
Examples: You /like him? is equivalent to Do you / like him? /Sugar? is equivalent to Do you ˙take / sugar? He’s definitely /going? is equivalent to Is he definitely / going?
Very often this tone group is used to elicit a repetition by the listener of something he has said, as if the speaker were saying “Did you say…?” or “Did you mean…?”. The difference between this and Tone Group VI or Tone Group VII is that there is no suggestion of disapproval or puzzlement.
Examples: There were forty names on the list. /Forty? They were all delighted. /All of them? It isn’t fair. Not /fair?
Tone Group VIII is also used to lead on to a following group, when it sounds rather more tentative than Tone Groups VI or VII in similar circumstances.
Examples: You can have /milk, | or /tea, | or \coffee. I like the /colour, | the /shape, | and the \pattern. You can stay /here | or come with \us. If ever you /need me | I’ll \willingly help.
SPECIAL QUESTIONS. When the nuclear tone is on the interrogative word, Tone Group VIII calls for the repetition of information already given, as does Tone Group VI, but the wondering, puzzled flavour of Tone Group VI is absent.
Examples: /What was his ˙name again? | (I’ve forgotten.) /When did you ˙say he was ˙coming? He’s coming for /how ˙long?
When the nuclear tone is not on the interrogative word, the speaker is often echoing the listener’s question in order to get it clear in his mind before giving an answer; again there is no criticism implied as there is with Tone Group VII.
Examples:
This might also apply to the case where the nuclear tone is on the interrogative word; then it would be this particular part of the question that the speaker wants to get clear.
Example:
Tone Group VIII is also used with straightforward special questions, i.e. not echoes or requests for repetition, and such questions sound rather like those with Tone Group VII, but very much more tentative, as if to avoid any appearance of prying.
Examples: Who were you /talking to? | (Anyone I know?) When can we /meet? | (Sometime on Thursday?)
GENERAL QUESTIONS. General questions with Tone Group VIII may be echoed questions (as with special questions above) or not. The following are echoes.
Examples:
Straightforward questions may, however, be asked with this tone group, when they sound lighter, more casual than with Tone Group VI or VII.
Examples:
This tone group is particularly common with short comments of the type below, the effect being of a minimum response designed to keep the conversation going.
Examples:
COMMANDS AND INTERJECTIONS. Tone Group VIII is used with these almost exclusively to question a part or all of an utterance of the listener and elucidate his exact meaning, with no particular critical intention.
Examples:
The interjections Oh and Really are often heard with this tone group, when they are equivalent to the minimum comments, mentioned under General Questions above.
Examples:
Assignments:
1. Listen to the recording of the “High Bounce” on the tape. Put down the script and intonation marks of the mini dialogues you hear. Figure out what types of sentences the recorded drills are and what attitude do they convey according to the tune they are pronounced with. Prepare test reading of these mini dialogues in pairs. 2. Read the following drills in pairs. Follow the intonation marked in the text. Analyse them from the point of view of their connotations.
Intonation Drills: STATEMENTS.
QUESTIONS.
COMMANDS.
INTERJECTIONS.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|