Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Work in pairs. Decide how to spend 1.5 million euro using investment options.

Prepare a presentation of your investment plan, with reasons for your

Choices.

Meet as one group and present your ideas.

As one group, agree on a final investment plan.

 

Writing

As a director of Valentino Chocolates, write a memo to your CEO outlining your investment plan. Give reasons for your choices. Begin like the example. Use the Writing File.

 

MEMO

 

To: CEO

From:

Subject: Investment Plan

 

In recent years Valentino has become one of Europe’s leading brands of chocolate. It is now ready to become a successful international business. The Board of Directors has agreed on the following investment plan: ...


MODULE 3

SALES AND MARKETING

Vocabulary

1. advertising campaign 2. advertising agency 3. advertising budget 4. after-sale service 5. aim 6. anticipate 7. available 8. bargain 9. cancel 10.change one’s mind 11. charity § charitable § charitable donation 12. competing brand 13. cooling-off period 14. credit 15. credit card 16. credit card details 17. interest-free credit 18. consumer profile 19. consumer behaviour 20. customer care 21. deliver 22. delivery 23. discount 24. dispatch 25. distribute 26. distribution 27. distributor 28. expiry date 29. goal 30. goods § consumer goods § durable goods § fast-moving consumer goods § industrial goods   31. income 32. interact § interaction 33. in bulk 34. leaflet 35. launch § launch a product § launch a risk 36. market § market leader § market research § market segment § market share 37. money back guarantee 38. objective 39. offer 40. overheads 41. payment 42. personal selling 43. product launch 44. product life cycle 45. promote § promotion 46. purchase 47. recovery of the costs 48. refund 49. sales figures 50. sales forecast 51. sales target 52. stock § in stock § out of stock 53. storage 54. target § target audience 55. warehouse  

LEAD-IN

I. Discuss these questions:

What is marketing?

How does marketing help to increase sales?

II. The “four Ps” form the basis of the marketing mix. If you want to market a

Product successfully, you need to get this mix right.

Match the “Ps” 1 to 4 to the definitions.

1.Product   2.Price   3. Promotion   4. Place a. the cost to the buyer of goods or services b. informing customers about products and persuading to buy them c. where goods and services are available d. goods or services that are sold

 

LISTENING 1

(Market Leader Pre-Intermediate Unit 7 Recording 7.1)

Listen to four consumers talking about different products. Decide which

Of the four Ps each speaker is discussing: product, price, promotion or

Place.

III. Think of some product you have bought recently. Why did you buy them?

Which of the four Ps influenced your decision to buy?

IV. Tell your partner about a marketing campaign that impressed you. Why?




Переглядів: 992

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Background | Passives

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.